رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به این که طرح کار داوطلبانه جهادی در واقع تداوم همان کار جهادی اوایل انقلاب است گفت: این طرح برای تصویب نهایی در جلسه ‌آینده شورا مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری بعد از ظهر امروز خود که در خصوص تشریح عملکرد این کمیسیون و با حضور برخی از چهره‌های شاخص فرهنگی نظیر مجید ابهری آسیب شناس اجتماعی، با اشاره به اهمیت فرهنگ در کشور ایران و پیشینه و غنی فرهنگ دینی و ملی در کشور اظهار داشت: امروز بسیاری از دشمنان و جوامع غربی در صدد این تاریخ و فرهنگ و تحمیل فرهنگ ناقص خود به کشور هستند و تمامی این موارد مؤید آن است که باید اقدامات گسترده‌ای در جهت مقابله با این رخنه فرهنگی که از آن به عنوان شبیخون و تهاجم فرهنگی نیز یاد می‌شود صورت پذیرد.

وی با بیان اهمیت زیاد مقابله با تهاجم فرهنگی نسبت به تهاجم نظامی افزود: چرا که در تهاجم فرهنگی بر خلاف تهاجم نظامی که با ویرانی‌هایی در مساجد، مدارس، و نیز کشتار انسان‌ها توام است در این تهاجم هویت، اعتقادات و فرهنگ افراد نشانه می‌رود و همه‌ی  این موارد بیانگر آن است که بحث فرهنگ مستقیما در روحیات و زندگی انسان مؤثر بوده  و باید مردم را نسبت به این موضوع آگاه نمود تا از حریم دینی و فرهنگی خود دفاع نمایند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به حضور یک سوم از اعضای شورای شهر در کمیسیون‌های مختلف فرهنگی اجتماعی اظهار داشت: تمامی اعضای این کیمته‌ها با توجه به تجربیات، گذشته خود که همگی از نخبگان کشور بوده‌اند و نیز با همراهی کارشناسان مرتبط با این حوزه به اجرای فعالیت‌های فرهنگی با  توجه به اهمیت آن می‌پردازند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصحی با اشاره به اهمیت دانستن تمامی مصوبات و فعالیت‌های حوزه فرهنگی در تدوین برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران افزود: یکی از نکات مورد توجه در کمیسیون فرهنگی که به طور ویژه به آن توجه شده است کاهش آسیب‌های اجتماعی است که به این منظور در حال تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نیاز برای رفع آسیب‌های اجتماعی هماهنگی با سایر سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط تصریح کرد: به عنوان مثال در جمع آوری متکدیان خلاهای  قانونی و عدم همراهی سازمان‌های مربوطه مانع از عملی نمودن این امر تا کنون شده است. و باید قوانینی در این راستا مصوب  گردد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین ناصحی در ادامه با تأکید بر این که اجرای تمامی پروژه‌ها باید برخوردار  از یک پیوست فرهنگی باشد افزود: این موضوع در این دوره شورا به عنوان یک دغدغه مطرح بوده و بنا بر موارد مصوب شده تمامی پروژه‌ها از این پس با یک پیوست فرهنگی توام خواهد بود.

وی  با بیان این که در کمیسیون فرهنگی بر خلاف آنچه تصور می‌شود نگاه سیاسی و جناحی حاکم نیست گفت: چرا که اعضا در شورا اهداف سیاسی خود را دنبال نمی‌کنند و تمامی تلاش آنان در جهت اجرا بهتر مصوبات است ضمن این که تعهد و سوگند یاد شده از سوی اعضا همواره مانند تابلویی در مقابل چشمان آنان بوده و تمامی این موارد مانع از طرح اهداف و بحث‌های سیاسی می‌شود به طوری که موفقیت یک ساله شورا به خوبی بیانگر این مسئله  است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تأکید بر این که مبنای فعالیت اعضا در کمیسیون فرهنگی تعامل  است و نه تقابل، تصریح کرد:‌ اعتقادمان بر این است که تا  جایی که می‌شود از جنجال آفرینی پرهیز کرده و بر  اساس تعامل، هدایت و نظارت برنامه‌ها را اجرایی نماییم. و اگر اعتبار و بودجه‌ای در محل صحیح خود مصرف نگردد بی هیچ ملاحظه‌‌ای با آن برخورد خواهیم نمود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصحی با اشاره به این که کاهش آسیب‌های اجتماعی بدون بهره گیری از نخبگان میسر نخواهد بود افزود: به همین منظور جلسات مشترکی بین  نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون فرهنگی شورا برگزار می‌شود ضمن این که اجرای تمامی برنامه‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بر  اساس اولویت‌ها است.

وی با اشاره به تخلف برخی از اماکن ورزشی فعال در شهر تهران افزود: مالکیت این اماکن اگر چه با شهرداری تهران است اما فعالیت آن‌ها از سوی بخش خصوصی صورت می‌پذیرد و در صددیم که اجرا و اداره  تمامی مراکز و سالن‌های ورزشی با نظارت مستقیم شهرداری تهران صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این که بر خلاف اظهارات برخی از افراد شهرداری تهران و شورای شهر با اجرای موسیقی مخالفت نداشته و تعطیلی مراکز در این راستا صورت نمی‌پذیرد، تصریح کرد:‌ باید در نظر داشت موسیقی یکی از نیازهای شهروندان بوده و هرگز با اصل موسیقی مخالف نیستیم چرا که اعتقادمان بر این است که نوای موسیقی پیش برنده‌ی بسیاری از  کارهای اساسی در جمهوری  اسلامی بوده است که از آن جمله می‌توان به دعوت جبهه‌های جنگ و تصلی خانواده شهدا با موسیقی اشاره نمود.

*هرگز با  اصل  موسیقی مخالف نیستیم


 حجت  الاسلام و المسلمین ناصحی با بیان این که بسیاری از موسیقی‌ها از آثار مخرب برخوردار بوده و تدریس ابتدایی برخی از آن‌ها منجر به تعطیلی کلاس‌های موسیقی شده است افزود: با دعوت از اساتید مجرب باید به گسترش این مقوله و موسیقی‌های فاخر توجه شود اما باید در نظر داشت که مانع از کشیده شدن این فرهنگ و هنر اصیل به خیابان‌ها شویم و باید کلاس‌های قابل قبولی از سوی سازمان‌های فرهنگی هنری شهرداری در این زمینه تشکیل شود.

*تصویب بودجه71میلیارد تومانی برای رفع آسیب‌های اجتماعی


وی با اشاره به ورود شهرداری در رفع مواردی که از وظایفش نیست افزود: به عنوان مثال تصویب بودجه 71میلیارد تومانی برای رفع آسیب‌های اجتماعی به خوبی بیانگر اجرای فعالیت‌های اخلاقی و انسانی در شهرداری تهران است علی رغم این که بسیاری از سازمان‌های متولی خود به این حوزه ورود نمی‌نمایند.  
 
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پایان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای اجرای کار داوطلبانه و جهادی خاطرنشان کرد:‌ این موضوع در واقع تداوم فعالیت‌های جهادی کشور در اوایل انقلاب اسلامی است که با طرح توسط خانم راستگو رئیس کمیته  مشارکت‌های مردمی قرار است مجددا احیا گردد و در جلسه آینده شورا نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار