"سفر صد فوتی" داستان جوانی هندی است که برای رسیدن به اوج هنر آشپزی به فرانسه می‌رود.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ فیلم "سفر صد فوتی" فیلمی آمریکایی در ژانر کمدی- درام است.

کارگردانی فیلم برعهده‌ی "لاسه هال استورم" و فیلمنامه نویسی بر عهده‌ی" استیون نایت" بوده است. در این فیلم ستارگانی هم چون "هلن میرن"، "اوم پوری"، "مانیش دایال" و" شارلوت لوبون" ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم براساس رمان سفر صدفوتی نوشته‌ی "ریچارد سی. مورایس "ساخته شده است. "فیلم سفر سی متری" توسط کمپانی "دریم وورکس پیکچرز" تهیه و توسط کمپانی" تاچ استون" در هشتم آگوست 2014 پخش شده است.

فیلم با بودجه‌ی 22 میلیون دلاری در دو هفته نمایش در 2043 سالن سینما به فروش معادل 23 میلیون دلار دست یافت.

داستان فیلم درباره‌ی یک خانواده هندی است که به تازگی به فرانسه مهاجرت کرده‌اند. آنها در فرانسه رستورانی را اداره می‌کنند، اما مشکل وجود دارد،‌ در نزدیکی آنها رستورانی است که صاحب آن چشم دیدن رقیب را ندارد. بنابراین جنگی بین این دو رستوران در می‌گیرد.

منتقدان درباره‌ی این فیلم نظرات مختلفی داده‌اند، اما بدون شک این فیلم را یک فیلم خانوادگی دانسته‌اند که در آن غذاهای رنگارنگ اشتهای بیننده را قلقلک می‌دهد.

منتقد ان. پی. آر کنت توران درباره‌ی "سفرصد فوتی" می‌نویسد: فیلم داستان افسانه‌ای برای بزرگسالان است. داستان غذاها، فرهنگ‌ها و تضادها به شکلی واضح و شفاف نمایش داده شده است.

"هلن میرن" و" اوم پوری" در نقش رستوران دارهای رقیب هستند. رقابت آنها با درست کردن غذاهایی است که آب از دهان بیننده راه می‌اندازد و دیدن فیلم با شکم گرسنه اصلا توصیه نمی‌شود.

 تراژدی باعث کوچ خانواده‌ی هندی به فرانسه شده است. آنها به شهر کوچکی می‌روند که مادام مالوری صاحب پردفاده‌ی رستوان رقیب آنها می‌شود.

انتهای پیام /

برچسب ها: داستان ، غذا ، فرهنگ ، شفاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۲:۴۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۳
فیلم خیلی زیباییه پیشنهاد میکنم ببینید
آخرین اخبار