سخنگوی سازمان امداد و نجات در تشریح آخرین وضعیت منطقه زلزله زده به مصدومیت 332 نفر و اسکان زلزله زدگان با توزیع 900دستگاه چادر خبر داد .

حسین درخشان در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران ،‌در تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی منطقه زلزله  زده ایلام  گفت :  نیروهای امدادی با توزیع 900 دستگاه چادر مسافرتی و همچنین 22 هزار بطری آب معدنی و 21 هزار قوطی کنسروجات در بخش کلات موموری نسبت به به اسکان و تغذیه اضطراری زلزله زدگان اقدام کردند.

وی در ادامه با اشاره به آخرین شمار مصدومین زلزله روز گذشته استان ایلام بیان داشت : کل مصدومین به 332 نفر رسیدند که 315 نفر آنان تحت درمان سرپایی امدادگران قرار گرفتند .

درخشان در ادامه افزود : همچنین 17 نفر از مصدومین به بیمارستان های آبدانان ،‌دهلران ، دزفول و ایلام منتقل  و بستری شدند .

9:15 ترس و وحشت مردم با وجود 216 پس لرزه و پیش لرزه

مرتضی مرادی پور در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه فاز جست و جو و نجات در منطقه زلزله زده به امام رسیده است گفت : پس  از پایان گرفتن جست و جو نجات در منطقه و با توجه به پس لرزه هایی حتی با قدرت 5.8 ریشتر و خسارت مالی به منازل مسکونی ، در دو منطقه مورموری و آبدانان با توزیع 600 دستگاه چادر به صورت انفرادی شرایط اسکان مهیا شد .

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات افزود: همچنین 18 هزار و 500 بطری اب معدنی و 10 هزار قوطی کنسروجات بین زلزله زدگان توزیع شد.

مرادی پور در ادامه با اشاره به اولویت جمعیت هلال احمر در امدادرسانی به زلزله زدگان  بیان داشت :  با توجه به اینکه زلزله خسارت شدیدی به منازل وارد نکرده و بسیاری از وسایل معیشتی و تغذیه ای مردم برایشان قابل استفاده است در حال حاضر مشکل خاصی در تغذیه وجود ندارد اما اسکان و تغذیه اضطراری مهمترین اولویت جمعیت هلال احمر است .

وی در خصوص آرامش روانی حاکم بر منطقه نیز گفت : با وجود 216 پیش لرزه و پس لرزه که حتی 5.8 ریشتر نیز بوده است ،‌وجود ترس و وحشت طبعی است .

9:05 تعداد مصدومین به 317 نفر رسید

مرادی پور مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به تعداد مصدومین زلزله روز گذشته اظهار داشت : طبق آمار دقیق تا صبح امروز ،‌ 317 نفر دچار مصدومیت شدند .

8:30 پس از لرزه ها موجب ترک خوردگی برخی منازل شده است

مرتضی مرادی پور،‌ با  اشاره به زمین لرزه ی 5.8 ریشتری شب گذشته  در دهلران گفت : با توجه به فعال شدن گسل زاگرس ،‌ زمین لرزه شب گذشته اگرچه دور تر از محدوده ی اصلی رخ داد اما  در واقع پس لرزه ای پس از زلزله 6.1  ریشتری بوده است به طوری که تاکنون فعالیت این گسل  216 پس لرزه و پیش لرزه داشته است .

وی تصریح کرد : این پس لرزه منجر به خسارت به روستاهای این محدوده و ترک خوردگی برخی منازل مسکونی شد. همچنین به علت ریزش کوه مسیر مورموری به دهلران مسدود شد.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات در ادامه با اشاره به مصدومیت افراد  در این پس لرزه افزود : این پس لرزه منجر به مصدومیت 10 نفر شد که 4 نفر از آنان برای درمان بیشتر به بیمارستان منتقل شدند .

وی در خصوص میزان خسارت های وارده اظهارداشت : ما بر آوردی از خسارت ها نداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۱۱:۳۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
گله دارم از استاندار ایلام، وقتی مردم این حال و روزشون هست چرا شما باید در گفتگو زنده با اخبار ۱۴ یک سیما بگید تنها نیاز مردم زلزله زده آب معدنی هست که اونم تامین شده؟!!!! شاید هموطنان عزیز و دلسوز ایران و استانهای همجوار بخوان کمکی به این مردم بیچاره بکنن که با این حرف شما خیال همه راحت شده، ولی از زبون ما بشونید اینجا وضعیت بحرانی
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۱۱:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
گرمای هوا غیرقابل تحمله به معنای واقعی و مردم مجبورن بخاطر حفاظت از وسایل منزلشون نزدیک خونه ها زیر گرمای ۵۲درجه گرسنه و تشنه فقط تحمل کنن، بماند بیقراری کودکان و آه و ناله پدرومادربزرگا، خیلی از افرادی که به درمانگاه مراجعه میکنن نه اینکه از مصدومان زلزله باشن، نه، بلکه افرادی هستن که به علت نبود مواد غذایی دچار ضعف و خش و افت فشار شدن.
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۱۱:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
سلام، من از ساکنین آبدانان هستم و بیشتر قوم و خویشم مورموری زندگی میکنن، طی تماسای مکرر با اقوام بعد از گذشت این همه ساعت هنوز هیچ چادری بین خانواده ها توزیع نشده یه کمپ زدن بیرون شهر که اونم ظرفیت تکمیله، گفتن میان در خونه ها به سرپرستا چادر میدن اما اینم درحد شایعه است.
Iran (Islamic Republic of)
خبرنگار
۱۰:۴۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
از وضعیت خرابی های بخش سرابباغ هم گزارش تهیه کنید. وضعیت بسیار نتمطلوت است.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
من خودم بجه آبدانانم خواستم بگم که شبکه های خارجی فقط خبرهای دروغ میگن که برق و آب همچنان قطعه و یکسری دروغ های دیگه . اینجا بهترین امداد رسانی کردن و خدا خیرشون بده . درود برمیهنم ایران.
آخرین اخبار