عضو شورای شهر تهران گفت: برخی پیمانکاران شهرداری برای جمع آوری زباله از کودکان استفاده می کنند و باید شهرداری نسبت به این موضوع اقدامی اساسی کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، معصومه آباد با اشاره به این مطلب افزود: برخی پیمانکاران شهرداری از کودکان برای جمع آوری زباله از کودکان استفاده می کنند حتی در برخی موارد کودکان کارت شناسایی هم دارند ، درخواست من این است که شهرداری تهران قرار داد خود با این پیمانکاران را لغو و این پیمانکاران خاطی را از شهرداری حذف کند.


در ادامه این جلسه سرخو یکی دیگر از اعضای شهر با اشاره به اینکه در تهران شاهد سوء استفاده از کودکان خردسال هستیم متاسفانه هیچ کدام از ارگانهای ذیربط از  جمله وزارت کشور و شهرداری هیچ گونه نظارتی بر این موضوع ندارند و ما عمدتاً شاهد هستیم که کودکان بیگانه در سر چهارراه‌ها و خیابانها به تکدی گری مشغول هستند و ارگانهای مسئول نیز با بی تفاوتی از کنار این موضوع می گذرند.


وی با اشاره به درگیری پیمانکار با کارگر تفکیک زباله ، اظهار داشت: علی چراغی کارگر تفکیک زباله که به علت درگیری با پیمانکار منجر به فوت وی شده است ، علی چراغی تنها نان آور خانواده بوده که سوال من از شهرداری تهران این است که در این رابطه چه ساز و کاری برای احقاق حقوق این خانواده در نظر گرفته است.


در ادامه عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به دستور رسیدگی شهرداری تهران به موضوع درگیری پیمانکار با کارگر تفکیک زباله ، گفت: هفته گذشته در تاریخ 16 مرداد متوفی که به علت درگیری با پیمانکار مجروح و به بیمارستان منتقل شد بعد از یک هفته تلاش پزشکان وی فوت می‌کند.


معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه علی چراغی دستفروش نبوده ، تأکید کرد: علت درگیری این موضوع در حال بررسی و پیگیری است و درحال حاضر برای ما روشن نیست که علت اصلی درگیری چه بوده است و درحال حاضر پیمانکار منطقه 4 به کلانتری محل معرفی و تشکیل پرونده شده است.


عبداللهی ادامه داد: از اعضای شورای شهر تهران درخواست دارم تا اجازه دهند اظهارات پیمانکار را پیگیری کنیم و بعد از مشخص شدن موضوع مطمئناً با عوامل پیمانکار در صورت متخلف شناخته شدن برخورد جدی می‌شود و در موارد بعدی رسیدگی به خانواده متوفی راهم شهرداری تهران پیگیری خواهد کرد.


وی در پاسخ به معصومه آباد در خصوص استفاده از کودکان برای جمع‌آوری زباله عنوان کرد: با توجه به اینکه اساساً پیمانکاران مجاز نیستند از افراد کم سن و سال جهت کار استفاده کنند و درقرارداد آنها این موضوع نیز ذکر شده است.


وی خاطر نشان کرد: متاسفانه شرکتها و افرادی هستند که تحت پوشش پیمانکار کار نمی کنند و تخلفات از سوی آنان صورت می گیرد در هر صورت اگر گزارشی مبنی بر استفاده پیمانکاران از کودکان در جمع آوری زباله ارائه شود حتماً با پیمانکار خاطی برخورد و قرار داد آنها لغو می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: تفکیک ، سوال ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار