در روی خط تهران دوشنبه این هفته پیگیری موضوع‌های بررسی مشکلات نوسازی بافت‌های فرسوده منطقه 14، ساماندهی خیابانی در منطقه 22، کیسه‌های رهاشده در بزرگراه‌های همت و نیایش شرق، رفع سردرگمی اتوبوس‌ها در میدان رسالت صورت گرفت.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، یکی از دغدغه‌های بزرگ شهر تهران وجود بافت‌های فرسوده است که سرنوشت نامعلوم دارند ،چرا که برخی از بافت‌های فرسوده در مناطق این شهر بزرگ و قدیمی جزء میراث فرهنگی است.

بخشی از بافت‌های فرسوده شهر تهران در طرح نوسازی بافت‌های فرسوده و برخی دیگر در طرح حفظ میراث فرهنگی قرار گرفته است.

شهروندان در مناطق مختلف تهران سردرگم‌ هستند و بر سر دوراهی قرار گرفته‌اند که خانه‌های آنها در کدام طرح واقع شده است.

این بار نیز شهروندان منطقه 14 به روی خط تهران آمدند و گلایه دارند قرار بوده در 3 ماهه اخیر شهرداری منطقه 14 اقدامات لازم را برای نوسازی چهارصد دستگاه انجام دهد اما با وجود گذشت 10 سال از تقاضای نوسازی، مسئولان هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده‌اند.

مسئولان اعلام کردند که بناهای منطقه 14 قدمت بسیار دارد و این بناها با طراحی مهندس‌های آلمانی و به دست ایرانیان ساخته شده است.

موضوع را با شهرداری منطقه 14در میان گذاشتیم و ایشان گفت: در سه ماه گذشته از مدیران حوزه شهرسازی و مدیر کل میراث فرهنگی تهران دعوت کردیم و آنها از بافت فرسوده منطقه 14بازدید کردند.

نوسازی بافت فرسوده منطقه 14 بررسی شده و در روز چهارشنبه 29 مرداد ماه سال جاری بازدید مشترکی با حضور شهرداری منطقه 14، میراث فرهنگی تهران و شهرداری تهران انجام خواهد شد.

بافت فرسوده به جز یکی یا دو پلاک واجد ارزشهای تاریخی با ارائه مجوز به شهروندان در طرح نوسازی قرار می گیرد.

روی خط تهران این موضوع را پیگیری خواهد کرد و امیدواریم شهرداری منطقه 14 وعده خود را هرچه سریعتر عملی کند.


*سرانجام خیابانی که صاحب دارد به کجا می‌رسد...!؟

خیابانی که در منطقه 22 شهر تهران واقع شده است که مالکان آن گلایه دارند زمینشان را شهرداری تصرف کرده  و تبدیل به کوچه و خیابان شده است.

حدود 50 نفر از اهالی منطقه 22 با مدارکی که سالها در اختیار دارند به شهرداری و ثبت اسناد باری داشتن سقفی بالای سرشان مراجعه کردند اما هنوز چاره‌ای برای رفع مشکلشان اندیشیده نشده است.

مسئولان ثبت به مالکان این زمین اعلام کرده‌اند تا ساختمانی وجود نداشته باشد به هیچ وجه سندی به آنها ارائه نخواهد شد.

روی خط تهران این  موضوع را پیگیری خواهد کرد و امیدواریم هرچه سریعتر مشکل اهالی منطقه 22 حل شود.

* کیسه‌های زباله سر در گم در بزرگراه‌ها برگشت پذیر نیست...!؟

این روزها کاهش آلاینده‌های محیط زیست ، رفع سد معبرها، سهولت تردد، کاهش ترافیک و کاهش سوانح رانندگی از مهمترین دغدغه‌های شهر تهران است.

اما با وجود این بسیاری از مواقع شاهد بی توجهی شهروندان به برخی از مسائل مهم در شهر تهران هستیم.

این بار نیز روی خط تهران پیگیر تصویر ارسال شهروندان در خصوص کیسه‌های پر از زباله رها شده در بزرگراه‌های همت و نیایش شرق شده است.

وجود کیسه‌های زباله در حاشیه این بزرگراه‌ها باعث ایجاد مشکلات بسیاری از جمله ایجاد مانع در خط سرعت، متلاشی شدن کیسه‌های زباله در بزرگراه‌ها، آلودگی محیط زیست و ایجاد مشکل در تردد خودرو و شهروندان می شود.

*سردرگمی اتوبوس‌ها در میدان رسالت کی برطرف می شود...!؟

اهالی شرق تهران در میدان رسالت به روی خط تهران آمدند تا مسئولان چاره‌ای برای رفع سردرگمی اتوبوس‌ها در میدان رسالت بیاندیشند.

شهروندان گلایه دارند پلیس راهور و سازمان اتوبوسرانی تهران یا اتوبوس‌ها را از میدان رسالت جمع‌‌آوری کنند و یا پایانه‌ای برای ساماندهی این اتوبوس‌ها احداث کنند.

روی خط تهران این موضوع را پیگیری خواهد کرد و امیدواریم مسئولان هرچه سریعتر چاره‌ای برای رفع این معضل بیاندیشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: منطقه ، قدمت ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار