عصر دیروز جلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان به ریاست میرزاده برگزار شد و ابعاد ساخت شهر دانش بنیان توسط دانشگاه آزاد اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان ظهر دیروز به ریاست دکتر میرزاده برگزار شد و ابعاد ساخت شهر دانش بنیان توسط دانشگاه آزاد اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه میرزاده با اشاره به اینکه فعالیت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی باید برای درآمد زایی بیشتر دانشگاه انجام شود، تصریح کرد: فعالیتهای دانش بنیان نباید به ایجاد هزینه برای دانشگاه آزاد منجر شود و ما باید به دنبال طرح های درآمد زا باشیم که وابستگی دانشگاه را به شهریه بتدریج کاهش دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه مطالعات اقتصادی بیشتری برای طرح ساخت شهر دانش بنیان لازم است، گفت: شورا در کلیت با ساخت شهر دانش بنیان موافق است اما باید مطالعات دقیق تری روی طرح صورت گیرد و با برنامه ریزی به سمتی پیش رود که با حداقل هزینه برای دانشگاه و با مشارکت بخش خصوصی اجرا شود.

میرزاده افزود: استفاده از مشاورین مجرب و مکان یابی مناسب برای ساخت شهر دانش بنیان از الزامات این طرح است.

وی گفت: در اجرای این طرح ضوابط قانونی وزرات راه و شهرسازی و مصوبات دولت و سایر مقررات باید رعایت شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی هچنین از دست اندرکاران تهیه این طرح اصلاحی و زیربنایی تشکر و قدردانی کرد.

ساخت شهر دانش بنیان باید موجب تولید، توسعه و انتقال دانش شود

زیتون نژاد دبیر شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان نیز با بیان اینکه در این شورا ابعاد ساخت شهر دانش بنیان توسط دانشگاه آزاد اسلامی مورد بحث قرار گرفت، تصریح کرد: جنبه های دانشی، شهرسازی، قانونی و اقتصادی ساخت شهر دانش بنیان در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی برای آن اتخاذ شد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تصمیمات اخذ شده برای ساخت شهر دانش بنیان در شورا، گفت: این موضوع با قید 5 ضابطه تصویب شد از جمله اینکه شورا با طرح فکر موافقت اصولی کرد، و قرار است گزارش دوم ظرف مدت دو ماه به شورا ارائه شود، مطالعات امکان سنجی مقدماتی انجام شود و به موازات برنامه ریزی برای اسپانسر داخلی یا خارجی اقدام شود و مطالعات دارای ابعاد درآمد زایی هم باشد.

وی با تاکید بر اینکه طرح های دانش بنیان باید با رسالت، شان و منزلت دانشگاه همخوانی داشته باشد، خاطر نشان کرد: ساخت شهر دانش بنیان باید موجب تولید، توسعه و انتقال دانش شود.

زیتون نژاد افزود: دانشگاه آزاد باید در این زمینه نقش پیشرو داشته باشد و ساخت شهر دانش بنیان را با لحاظ جنبه های اقتصادی پیگیری کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار