دکتر علی عباسپور در مراسم کلنگ زنی احداث یادمان مقبره الشهدای گمنام واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: دانشجویان باید بدانند شرایط مطلوب و تجهیزاتی که امروز برای تحصیل و زندگی در اختیار دارند به همت و بهای خون شهدا به دست آمده است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، وی گفت: شایسته است، با توجه به کیفیت و سطح بالای امکانات و ساختمان های واحد علوم و تحقیقات، متناسب با مقام والای شهدا، فضا و نمادی ویژه به ساخت مقبره الشهدا این واحد دانشگاهی اختصاص یابد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: امید است با پایه گذاری مناسب در محلی با موقعیت فیزیکی مطلوب، نمادی شایسته به منظور پاسداشت مقام شهدا در این واحد دانشگاهی احداث شود.

رئیس واحد علوم و تحقیقات  با بیان اینکه دانشجویان باید بدانند چه کسانی و چگونه به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کردند، گفت: باید با گسترش فرهنگ شهید و شهادت در جامعه و ایجاد پیوستگی فرهنگی بین جوانان امروز و نسل انقلاب، بستر مناسب برای آشنایی نسل امروز با فضای انقلاب فراهم شود.

وی با اشاره به اولویت های فرهنگی واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: احداث سالن همایش1000نفره و چند سالن 150نفره در مجاورت مرکز اسلامی پیامبراعظم(ص)  به منظور ارتقای سطح فرهنگ علمی کشور و جهان اسلام، در دستور کار این واحد دانشگاهی قرار دارد. 

مهندس هاشمی نیز در این مراسم به معماری این سازه اشاره کرد و گفت: پروژه یادمان مقبره الشهدا واحد علوم و تحقیقات دارای معماری ایرانی و اسلامی است و این طرح برای اولین بار در سطح دانشگاه آزاد اسلامی در محل واحد علوم و تحقیقات عملیاتی می شود.

مهندس محسن هاشمی معاون عمران و توسعه واحد علوم و تحقیقات در این مراسم به مشخصات فنی یادمان مقبره الشهدا این واحد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در گذشته تدفین شهدای گمنام واحد علوم و تحقیقات در مکانی صورت گرفته که خاک آن دستی بوده و امکان ساخت و ساز در آن فراهم نبود، طراحی این پروژه با مشکلات و تاخیر مواجه شد.
وی به مسابقه طراحی یادمان مقبره الشهدا واحد که در گذشته صورت گرفته اشاره کرد و گفت: پس از آنکه طرح اجرایی برنده مسابقه پروژه نماد مقبره الشهدا ارائه شد ، متوجه شدیم با احتساب تورم، ساخت این پروژه نزدیک به 3 میلیارد تومان هزینه دربر خواهد داشت و بخش اعظم این هزینه ها مربوط به نوع ساخت و سازی است که باید در خاک این منطقه اعمال می شد.

مهندس هاشمی ادامه داد: با تأکید دکتر میرزاده در برپایی نمادی شایسته و در خور شهدا با هزینه ای منطقی، مقرر شد طرح برنده شده به این بنای فعلی تغییر کند. 

معاون عمران و توسعه واحد علوم و تحقیقات از بهره برداری یادمان مقبره الشهدا تا قبل از زمستان سال جاری خبر داد و گفت: یادمان مقبره الشهدا واحد علوم و تحقیقات با سازه ای فولادی ، دارای 16 ستون است و قطر درونی و بیرونی آن در حدود 8 تا 10 متر و دارای ارتفاع 12 متر می باشد.

وی ادامه داد: این یادمان فضایی در حدود 50 تا 60 متر مربع را در برمی گیرد و در اطراف آن نیز فضای سبز مناسبی ایجاد خواهد شد .

مقبره الشهدای واحد علوم و تحقیقات نمادی از احترام دانشگاهیان به فرهنگ ایثار و شهادت است
دکتر کرم اله  دانشفرد معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم با بیان اینکه رسالت و مأموریت اصلی مجموعه فرهنگی مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) آموزش، پژوهش و ترویج آموزه های فرهنگی و اجتماعی است، افزود: مقبره الشهدا و مسجد امام علی (ع) که در این مرکز اسلامی واقع شده اند محل برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت خواهند بود.

وی ادامه داد: مقبره الشهدا بخش مکملی از مجموعه فرهنگی پیامبر اعظم(ص) است و همانند مسجد امام علی (ع) مراسم و مناسبت های فرهنگی نظیر هفته دفاع مقدس، ورود آزادگان، زیارت عاشورا و دیگر مراسمی که مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت است، برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم تا نسبت به تکریم و پاسداشت مقام شامخ شهدا کوشا باشیم، خاطر نشان کرد:  این یادمان نمادی از احترام دانشگاهیان به فرهنگ ایثار و شهادت است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار