وزیر آموزش و پرورش از پیش بینی 250میلیارد تومان اعتبار برای کیفیت بخشی آموزش و پرورش در بودجه 93 خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، در حاشیه سومین جشنواره کشوری جابر بن حیان در جمع خبرنگاران گفت: مبلغ 250میلیارد تومان برای کیفیت بخشی آموزش و پرورش در بودجه 93 پیش بینی شده است که این بودجه بین معاونت‌ های مختلف در قالب‌ برنامه ها و فعالیت های فراوانی توزیع شده و امروز شاهد یکی از این فعالیت ها هستیم.

وی در ادامه افزود:‌ امروز در جشنواره جابر بن حیان شاهد خلاقیت‌ها و نوآوری‌های دانش آموزان ابتدایی هستیم که شبیه این فعالیت در  دوره متوسطه در قالب مسابقات مختلف در حال اجرا است.

فانی با اشاره به این که  کسری  اعتبار به جای خود محفوظ است ولی روی فعالیت های کیفیت بخشی اثر نمی‌گذارد تصریح کرد: تعدیل نیروهای انسانی به دلیل بازنشستگی پیش از موعد نیروی انسانی نیست بلکه به طور طبیعی تا سه آینده 10درصد از نیروی انسانی بازنشسته می‌شوند و تا 10 سال آینده نیز 50درصد از نیروی فعلی با توجه به سابقه و سنوات خدمتی آنان بازنشسته می‌شوند اما ما در تلاشیم از طریق فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان این کسری را تأمین نماییم.

وی در مورد جوایز برگزیدگان جشنواره جابر بن حیان نیز اظهار داشت:‌ بزرگترین جایزه دانش آموزان اغنای درونی آنان است که با حضورشان در جشنواره محقق می‌شود.

فانی با اشاره به تعدیل نیروی انسانی در دوره ابتدایی گفت: کل نیروی انسانی آموزش و پرورش در اختیار وزارت آموزش و پرورش است و با توجه به سیاست ساماندهی نیروی  انسانی از ماه‌ها پیش این کار را شروع کرده‌ایم و سال تحصیلی را با قدرت آغاز خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح خرید خدمات آموزشی با کسری بودجه آموزش و پرورش اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: اعتبار خاصی را برای خرید خدمات آموزشی در نظر گرفتیم که مبلغ آن بستگی به تخفیف بودجه‌ای دارد که در اختیار ماست. بنابراین طرح خرید خدمات آموزشی را با سقف اعتبارات اجرا می‌کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
اموزش پرورش نباید کسری بودجه داشته باشه.چرا فقط اموزش پرورش باید مظلوم باشه
آخرین اخبار