رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از تجلیل 300پزشک داوطلب جمعیت هلال احمر برای نخستین بار در روز پزشک خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در نشست خبری عصر امروز در خصوص نخستین همایش تجلیل از پزشکان داوطلب کاروان‌های سلامت گفت:‌ به جهت تجلیل از فعالیت ارزشمند پزشکان داوطلب هلال احمر در امر خدمت رسانی در مناطق کم برخوردار و محروم در قالب کاروان‌های سلامت، روز پنج شنبه همایشی با حضور 300 نفر از این پزشکان برگزار می‌شود که به صورت نمادین از 10 پزشک عمومی متخصص تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های روز پزشک اظهار داشت:‌ طرح ملی بلیط رایگان نیز در سطح پزشکان داوطلب در روز  اول شهریور ماه اجرا خواهد شد.

رافع با اشاره به  17هزار و 176 پزشک داوطلب عمومی و متخصص که عضو جمعیت هلال احمر هستند گفت:‌ این رقم نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی با بیان این که از مرداد ماه سال گذشته تا مرداد امسال  2هزار و 646 کاروان سلامت به مناطق محروم و کم برخوردار اعزام شده‌اند گفت:‌ کار پزشکان بسیار با ارزش و مهم است و ارمغان آن‌ها برای مناطق محروم سلامتی است این پزشکان در قالب کاروان‌های سلامت علاوه بر ویزیت رایگان و غربال‌گری به ارائه خدماتی چون بهداشت زنان، بهداشت فردی و اجتماعی می‌پردازند همچنین با ارائه بسته‌های آموزشی و فرهنگی در جهت افزایش و ارتقا فضای فرهنگی منطقه می‌کوشند.
 
رافع با بیان این که 1میلیون و  293هزار نفر نیازمند درمان تحت پوشش حوزه بهداشت و درمانی قرار گرفتند افزود: این رقم نسبت به سال قبل مشابه خود رشد 81درصدی داشته است همچنین به طوری که  14هزار پزشک در طی یک سال اخیر در کاروان های سلامت به ارائه خدمات در مناطق محروم پرداختند.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به رشد 192درصدی برپایی چادر‌های سلامت اظهار داشت:‌ همچنین طی یک سال اخیر 5هزار و 182چادر سلامت نیز در مناطق محروم و کم برخوردار بر پا شده است.

رافع در ادامه به برنامه‌های شش ماهه دوم سازمان داوطلبان در سال جاری اشاره کرد و افزود:‌ راه اندازی بانک تجهیزات امانی یکی از اولویت‌هایی است که در شش ماهه دوم اجرایی خواهد شد در این طرح افراد می‌توانند تجهیزات پزشکی خود را به صورت امانی و یا به طور کامل به خانه‌های داوطلب اهدا کنند و این خانه‌ها نیز تجهیزات را به صورت رایگان در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند.

 رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به دیگر برنامه‌های این سازمان تصریح کرد:‌ غربال گری سرطان سینه به صورت پایلوت در خراسان جنوبی و با همکاری مرکز پژوهش‌های سرطان سینه، اجرایی شدن طرح تاب آوری به منظور بالا بردن میزان آستانه تحمل افراد در صحنه حوادث به صورت پایلوت در کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و برنامه‌هایی چون اهدای خون، برپایی چادر سلامت، کمک به حوزه درمان از جمله برنامه‌هایی است که در شش ماهه دوم سال اجرایی خواهد شد.

رافع در پایان با بیان این که در شش ماهه دوم سال خود مراقبتی را سرلوحه کار خود قرار دادیم خاطرنشان کرد:‌ کاروان‌های سلامت یک تیم کامل هستند و امسال طبق برنامه ریزی های صورت گرفته رتبه بندی و دارای شناسنامه می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار