مجري طرح ساختمان سد نم‌رود از پيشرفت فيزيکي 75 درصدي اين طرح تا پايان تير 93 خبر داد.

به‌گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، مجتبي ايزدي‌نيا گفت: پيشرفت فيزيکي طرح ساخت سد مخزني نم‌رود در شهرستان فيروزکوه تا پايان تير 93 به بيش از 75 درصد رسيده است.

وي با بيان اينکه وضع اختصاص منابع مالي به اين طرح مهم با کمبودهايي مواجه است، اظهار داشت: درصورت تامين منابع مالي موردنياز، مي‌توان انتظار داشت که آبگيري اوليه سد مخزني نم‌رود در دهه فجر امسال صورت گيرد.

وي تصريح کرد: سد مخزني نم‌رود از نوع خاکي با هسته رسي بوده و با حجم مخزن 140 ميليون مترمکعب قادر است 119.5 ميليون مترمکعب آن را جهت اهداف مشخص‌شده تنظيم کند.

ايزدي‌نيا همچنين با اشاره به اهداف ساخت سد نم‌رود، گفت: اين سد با هدف تامين آب کشاورزي دشت گرمسار و چزگين، آب شرب گرمسار و ايوانکي و درنهايت آب موردنياز بخش صنعت شهرستان فيروزکوه در حال احداث است.

مجري طرح سد نم‌رود يادآور شد: پيشرفت فيزيکي طرح در بخش‌هاي مختلف با توجه به شرايط تامين منابع مالي، آب و هوايي و ساير مسايل خوب بوده است به‌گونه‌اي که در بخش خاک‌برداري از چهار ميليون و 30 هزار مترمکعب حجمي کمتر از 115 هزار مترمکعب باقي مانده و در بخش خاکريزي نيز از هفت ميليون و 600 هزار مترمکعب حجم، بيش از پنج ميليون و 500 هزار مترمکعب عمليات خاکريزي انجام شده است.

به‌گفته وي، نيمي از عمليات بتن‌ريزي تاکنون پيش رفته و ديوار آب‌بند نيز با احداث 157 پانل به‌طور کامل اجرا شده است.

سد مخزني و خاکي نم‌رود در 18 کيلومتري شمال‌غرب فيروزکوه و دو کيلومتري روستاي سله بن با ارتفاعي افزون‌بر 82 متر و طول تاجي برابر با 680 متر در حال اجراست.

انتهای پیام/
برچسب ها: نیرو ، سد ، تامین ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار