دانشمندان، تاریخ نگاران، فیلسوفان و عالمان از سرتاسر جهان در کتابخانه‌ی مرکز کنگره‌ی جان دبلیو کلوگ به مدت دو روز در ماه سپتامبر به جهت بحث و بررسی دور هم جمع می‌شوند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دانشمندان و اخترشناسان از سراسر جهان ماه آینده در واشنگتن‌ دی‌سی دور هم جمع می‌شوند تا نحوه مطالعه حیات در سیارات آسمانی و راهکارهای اجرای پروژه‌های علمی نجومی در سیارات بیگانه را مورد بررسی قرار دهند.
 
دانشمندان، تاریخ نگاران، فیلسوفان و عالمان از سرتاسر جهان در کتابخانه‌ی مرکز کنگره‌ی جان دبلیو کلوگ به مدت دو روز در ماه سپتامبر به جهت بحث و بررسی دور هم جمع می‌شوند.
 


به گفته‌ی مسئولان موضوع: آماده سازی برای کشف یک رویکرد منطقی برای تأثیر کشف حیات میکروبی، پیچیده یا هوشمند فرا زمینی است. 

"دیک" یکی از محققان نجومی می‌گوید: علم اختر زیست شناسی (آستروبیولوژی) کشفیات جدیدی در مورد شرایط و احتمالات زندگی اکسترموفیل بر روی زمین و زندگی بر روی سیارات فراخورشیدی آشکار شده است. 

این احتمال که ارگانیسم‌های ساده یا پیچیده را می‌توان در همه جا کشف کرد، ما را وادار می‌کند تا خود را برای مواجهه با چنین دانش جدیدی آماده سازیم. 

چهار هیئت به دلالت‌های تاریخی، فلسفی، دینی و اجتماعی از جمله مطالعه‌ی علمی مبدأ حیات و آینده می‌ردازند. یک هیئت چگونگی طرح پرسش در مورد تأثیر کشف حیات را بررسی می‌کند: از چه رویکردهایی می‌توان و باید استفاده کرد؟ دومین هیئت به چالش مربوط به بررسی مفاهیم تشکیل دهنده ی حیات، هوش و تمدن می پردازد، مفاهیمی که بر اساس مدل‌های انسانی هستند. سومین هیئت به طور ویژه به دلالت های فلسفی و دینی از جهان سرشار از زندگی می پردازد. آخرین هیئت، تأثیر عملی اخترزیست شناسی (آستروبیولوژی) بر جامعه را ارزیابی می کند.

موسسه‌ی اختر زیست شناسی (آستروبیولوژی) ناسا این همایش را منتشر خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار