معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی در خصوص دستورات جلسه ی ستاد هماهنگی مدیریت بحران، آمادگی دایمی دستگاه ها و مدیران دربرابر حوادث غیرمترقبه را ضروری دانست و گفت: همه مسوولان این موضوع را باید جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدصادق پورمهدی با اشاره به تمرکز بیش از نیمی از جمعیت استان در شهر تبریز گفت: مدیریت استان از این شهر کنترل می شود و اگر اتفاقی برای این شهر بیافتد مدیریت استان دچار مشکل خواهد شد، از این رو باید برنامه ریزی بصورتی باشد که این شهر در مواقع بحرانی و حوادث غیرمترقبه کمترین آسیب را ببیند.

وی با قدردانی از همکاری های اخیر شهرداری تبریز در مسیرگشایی مناطق حاشیه نشین گفت: متاسفانه ساختار مناطق حاشیه نشین به گونه ای است که اگر کوچکترین اتفاقی در شهر تبریز بیافتد، امکان دسترسی خودروهای امدادی به این مناطق وجود نخواهد داشت و تبعا تلفات افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: اختصاص پارک عباس میرزا برای اسکان شهروندان در مواقع بحران کافی نیست و شهرداری باید ساخت سالن های ورزشی و احداث پارک های محله ای را برای اسکان موقت شهروندان در مواقع بحرانی، جزء اولویتهای خود قرار دهد.

پورمهدی با تاکید بر اینکه برخورد جدی شهرداری با ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق حاشیه نشین گفت: نظارت بر نحوه ساخت و همچنین کنترل مصالح بکار رفته می تواند از آسیب ها و خسارت های حوادث احتمالی و غیرمترقبه بکاهد.

وی با انتقاد از حضور نیافتن مدیران در سر صحنه در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه و از مدیران خواست با حضور بموقع بر سر صحنه حوادث، به کارکنان خود از نظر روحی انگیزه بدهند.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: بحران ، انسداد ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.