معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهریار، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه متعدد شهرستان شهریار را تشریح نمود.

 کریم تبارکی معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهریار، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در تشریح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه شهرستان شهریار اظهار داشت: حجم انبوه جمعیتی این شهرستان (700 هزار نفر) ظرفیت ویژه‌ای محسوب می شود که در صورت برنامه ریزی اصولی و مدون می توان آن را به فرصتی ویژه در شهریار مبدل نمود.
 
وی در ادامه افزود: کثرت جمعیتی مورد اشاره، می توان به بازار تولیدی توانمندی تبدیل شود که با بهره‌وری از آن، روند رشد و توسعه پایدار شهری  را به نحو هر چه مطلوب تری محقق خواهد شد.
 
تبارکی اظهار داشت: نزدیکی به استان تهران و همجواری با استان البرز و محورهای مواصلاتی که از این شهرستان به پایتخت و کلانشهر کرج وجود دارد در کنار نزدیکی به فرودگاه‌های موجود در سطح استان تهران جایگاه شهریار را در سطح استان ارتقاء بخشیده و از نقاط قوت این منطقه محسوب می‌شود.
 
این مقام مسئول در ادامه با بیان ظرفیت‌ها و استعدادهای کشاورزی متعدد شهرستان شهریار در محصولات باغی و زراعی عنوان کرد: محصولات گلخانه ای، میوه‌های متعدد و بافت طبیعی و تاریخی این منطقه از دیگر پتانسیل‌های حائز اهمیت محسوب می شود که با برنامه ریزی اصولی می توان از ظرفیت‌های موجود  به نحو هر چه مطلوب تری بهره برداری نمود.
 
وی در پایان با اشاره به بحران کم آبی به عنوان یکی از نقاط ضعف قابل توجه در این شهرستان، خاطر نشان کرد: با همیاری و همگرایی کلیه مسئولین و با بهره برداری بهینه از ظرفیت ها و نقاط قوت مورد اشاره قادر خواهیم بود نقاط ضعف موجود در این شهرستان را به حداقل ممکن کاهش داد تا روند پایدار شهری با شتاب هر چه بیشتری تشریح شود.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار