معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران از برگزاری گردهمایی ائمه جماعات،‌ طلاب و روحانیون استان تهران در سرکوب تخریب مساجد جهان اسلام همزمان با روز جهانی مساجد خبر داد.

حجة‌الاسلام و المسلمین سعید کرمی، معاون فرهنگی اجتماعی رسیدگی به امور مساجد استان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: گردهمایی ائمه جماعات ، طلاب و روحانیون استان تهران به منظور سرکوب و محکوم کردن مساجد در جهان اسلام ، حمایت از کشورهای فلسطین ، غزه ، سوریه  و بحرین در میدان فلسطین روز پنج شنبه 30 مرداد سال 93 از ساعت 9 صبح در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این گردهمایی با حضور سفیر فلسطین ، امام جمعه موقت تهران، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، هزار نفر از ائمه  جماعات ، طلاب، علما ، روحانیون  استان تهران در میدان فلسطین همزمان با روز جهانی مساجد و سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می شود.

کرمی اظهار داشت: علت اصلی نامگذاری روز جهانی مساجد ، آتش زدن مسجد الاقصی در قدس توسط رژیم صهیونیستی  است و این روز به پیشنهاد کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز جهانی مساجد نامگذاری شد.

وی تصریح کرد: امروز ما در این مکان تجمع کردیم تا تخریب مساجد توسط رژیم صهیونیستی ، گروه داعش در عراق ، تخریب مساجد در سوریه ، بحرین حتی در کشورهای اروپایی را سرکوب و محروم کنیم و یکپارچه فریادمان را به گوش صهیونیست برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه برسانیم.

کرمی افزود: از آغاز حمله صهیونیست در یکی دو ماه اخیر بیش از 200 مسجد در باریکه غزه در مساحت 360کیلومتر تخریب شده که همزمان با این تخریب گروه داعش در عراق اقدام به تخریب مساجد کردند.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما از برپایی این تجمع این است که به جهان مسلمان بگوییم با وحدت و همدلی کنار هم قرار بگیرند و دشمن را سرکوب کنند و تخریب مساجد را در جهان اسلام محکوم کنند.

گفتنی است در حاشیه این تجمع پرچم منحوس اسرائیل به آتش کشیده و شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، رهبر اگر فرمان دهد جان را نثارش می کنیم  فضای آسمان تهران را فرا گرفت و قطعنامه تجمع ائمه جماعات، طلاب و روحانیون در اعتراض به فجایع اخیر غزه در روز جهانی مساجد قرائت شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: معاون ، مرکز ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار