آسیب‌دیدگی جزو جدایی ناپذیری است که هر لحظه امکان دارد، رخ دهد با توجه به راهکارهای پیشنهادی می‌توانید در کاهش بروز آسیب دیدگی موفق باشید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران آسیب ورزشی و پیشگیری از آن مقولات مهم جلب ورزشی است.

البته آسیب‌های ورزشی در بیشتر اوقات بطور موثر درمان می‌شوند و اغلب افرادی که دچار صدمه دیدگی و ورزشی می‌شوند به نحو رضایتبخش دوباره به ورزشی بازمی‌گردند از سویی بسیاری از صدمات ورزشی و عوارض ناشی از آن را می‌توان پیشگیری کرد.

ابوالفضل کائینی، رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان هرمزگان در خصوص راه‌های پیشگیری از بروز آسیب‌های ورزشی گفت: راه‌های بسیاری برای جلوگیری از صدمات درحین ورزش وجود دارد اما 11 راهکار پیشنهادی زیر از اصول اولیه برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی در ورزش است.

-معاینه قبل از شروع برنامه ورزشی جدید

قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدید حتما توسط یک پزشک ورزشی معاینه شوید. هر گونه فعالیت‌های جدید می‌تواند بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر شما به بیماری‌های قلبی و یا بیماری‌های دیگر مبتلا هستید که پیش از این تشخیص داده نشده است، شما باید ورزشی خود را بر اساس بیماری خود تغییر دهید. دکتر شما می‌تواند به شما اجازه دهد در چه محدوده‌ای می‌توانید ورزش کنید اینجا ضرورت معاینات پیش از تمرینات و مسابقات بارز می‌شود.

-افزایش تدریجی مدت و شدت برنامه‌های ورزشی

هنگام شروع یک برنامه ورزشی بسیاري از مردم مقدار زیادی شور و شوق در ابتدا داشته لذا بیش از حد به خود فشار وارد کرده و این باعث در معرض قرار گرفتن بدن برای آسیب ورزشی است شروع ورزشی با شدت متوسط در حدود 20 دقیقه 3 بار در هفتخخه باید باشد تا به تدریج افزایش خواهد یافت.

- استفاده از یک مربی شخصی

انجام تکنیک اشتباه در حرکات ورزشی یکی از علل آسیب‌های ورزشی است، اگر شما نمی‌دانید چه کاری انجام دهید و یا از چه موقع فعالیت خود را شروع کنید یک مربی خوب به شما آغاز شروع تمرین را آموزش داده و به شما کمک می‌کند یاد بگیرید فعالیت شما در تمرینات به چه اندازه باشد در چند جلسه اول ممکن است همه شما به یک مربی نیاز داشته باشید.

-گرم کردن قبل از ورزش

گرم کردن قبل از ورزش یک راه مناسب برای جلوگیری از آسیب است گرم کردن می‌تواند شامل راه‌رفتن آهسته دویدن و ..... باشد لذا از مربی خود در این زمینه کمک بگیرید.

-از انجام فعالیت ورزش بدون انرژی کافی خودداری کنید

درحالی که شما نمی‌خواهید به ورزش بلافاصله پس از خوردن غذا حدود 2 ساعت قبل از ورزش می‌تواند کمک به تامین سوخت ورزش مورد نیاز شما باشد.

- نوشیدن قبل از ورزش

کم شدن آب بدن می تواند عملکرد شما را تحت تاثیر قرار دهد به همین دلیل همیشه باید بدن دارای آب مورد نیاز خود باشد نوشیدن آب در دو ساعت قبل از تمرین حین تمرین هر 20 دقیقه یکبار و پس از تمرین باعث تامین آب مورد نیاز بدن می‌شود.

- به بدن خود گوش دهید

اگر شما تجربه هر گونه درد حاد ضعف سرگیجه در ملی ورزش دارید توجه کنید این سیگنال بدن است که چیزی اشتباه است و شما باید ورزش را متوقف کنید توجه نکردن به علائم فوق راه را برای ایجاد یک آسیب شدید یا مزمن هموار می‌کند اگر شما حین تمرین احساس خوبی ندارید شما باید مدتی تمرین را متوقف کرده و استراحت کنید تا بدن شما آماده تمرین شود.

-دارا بودن زمان مناسب برای استراحت و برگشت عملکرد  

علاوه بر خواب  کافی برخوردار بودن از چند روز استراحت نیز مهم است به خصوص در مواقع تمرین زیاد و طولانی که منجر به سند روم بیش تمرین می‌شود و به طور حتم باعث کاهش ایمنی بدن شما خواهد شد.

-تمرینات متقاطع

علاوه بر کمک به کاهش خستگی تمرین برای دستیابی به یک تمرین کامل بدن بدون فشار روی گروه‌های عضلانی خاص کمک کننده است.

-استفاده از وسایل ورزشی مناسب

این شامل استفاده از لباس کفش تجهیزات مورد نیاز ورزش انجام شده بسته موفقیت مکانی زمانی آب و هوایی و ایمن مناسب برای آن ورزش است.

-بدن خود را سرد کنید

سرد کردن به همان اندازه گرم کردن ارزش دارد بدن خود را سرد کنید این کار در پایان ورزش انجام دهید و زمانی که برای  در نظر می گیرید باید دو برابر زمان گرم کردن باشد حدود 10 دقیقه زمان برای آن مصرف کنید بسیار مناسب است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیب ، ورزشی ، راهکار ، کاهش ، بروز ، تمرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار