تشابه و همتای عامل اصلی موفقیت در ازدواج است روانشناسان معتقدند تشابه و همتای باید در همه موارد باشد و زوجین باید در مسائل اعتقادی، ارزشی و فرهنگی باشد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اختلاف نظر در مورد جزیی و بی‌اهمیت خیلی نمی‌تواند در زندگی مشترک تاثیر منفی داشته باشد اما در موارد مهم که ریشه در اعتقادات و فرهنگ خانواده‌های زوجین دارد می‌تواند درهمان سالهای اولیه ازدواج باعث اختلافات جدی شود.

دکتر رحمانی روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  گفت: دو ازدواج یک تصمیم مهم زندگی است پس باید در انتخاب آن مسئله تناسب و همتایی خانواده‌ها در نظر گرفته شود ما زوجین باید هم کفو هم باشند هم کفو بودن به معنی مثل و شبیه بودن نیست بلکه به معنی متناسب بودن است یعنی زوجین هم جهت و مکمل هم همتای باید در خانواده‌ها هم باشد چرا که ازدواج تنها پیوند دو نفر نسبت بلکه ازدواج وصلت دو خانواده است.

وی همچنین افزود: یکی از معیارهای تناسب همتایی در مسائل اقتصادی است که باید حتما در نظر گرفته شود چرا که عدم توجه به همسانی اقتصادی تبعات جدی به همراه دارد و به همراه خود تحقیر، فخرفروشی، منت‌گذاشتن را در خانواده به وجود می‌آورد که همگی پایه‌های زندگی راست می‌کند.

گفتنی است؛ در آغاز زندگی مشترک بسیاری از جوانان از اهمیت تناسب همتایی‌شان قائل هستند و معتقدند که باهم در آینده نسبت به اختلافشان به هم می‌رسند اما در اکثر موارد اختلافاتشان که ناشی از عدم تناسب در مسائل مهم زندگی است موجب سست شدن پایه‌های زندگی‌شان می‌شود.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: تشابه ، موفقیت ، ازدواج ، عامل ، کفو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار