رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: صنایع استان خراسان رضوی در بخش کشاورزی با جذب یک ‌هزار و 120 میلیارد ریال تسهیلات رتبه نخست کشور را دارند.

 مجتبی مزروعی در گفتگوباخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، افزود: ما در بخش صنایع تولیدی در سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و در حال حاضر 550 واحد تبدیلی با 9 هزار نفر مشغول به کار هستند و صنایع استان در بخش کشاورزی با جذب یک‌هزار و 120 میلیارد ریال تسهیلات رتبه نخست کشور را دارند و توجه ما در این زمینه به واحدهای کوچک تبدیل روستایی است البته واحدهای بزرگ نیز جایگاه ویژه‌ای دارند و ما باید صنایع تبدیلی را در روستا ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ادواتی که در بخش کشاورزی در اختیار ما است اصلا به روز نیستند، گفت: امروز تراکتوری که در اختیار ما قرار می‌دهند تکنولوژی آن متعلق به 50 سال قبل است و متاسفانه بسیاری از سمپاش‌ها نیز استانداردهای لازم را ندارند و متاسفانه بخش صنعت در بخش کشاورزی به هیچ وجه توسعه یافته نیست.

مزروعی افزود: ما با 14 میلیون واحد دامی نیز مقام نخست را در کشور داریم همچنین در گوشت قرمز مقام نخست و گوشت مرغ چهارم و در بحث سیر در رتبه سوم قرار داریم و به طور کلی 12 درصد گوشت و شیر کشور را تامین می‌کنیم که در این بخش عشایر جایگاه ویژه‌ای دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: خراسان رضوی با تولید 200 تن زعفران در سطح جهان و کشور رتبه نخست را دارد و یکی از مسائلی که ما باید به آن توجه داشته باشیم تولید محصولات سالم است.

انتهای پیام//

برچسب ها: رتبه ، نخست ، کشاورزی ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.