شهریور 93، پنجمین جشنواره حمایت از کودکان نقص ایمنی و همزمان با آن دومین نشست نیکوکاران حامی کودکان نقص ایمنی، در بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار می‌شود.

میترا نعیمی، مسئول برپایی بازارچه خیریه مرکز طبی کودکان و کارشناس ارتباطات در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در سال گذشته حضور چشمگیر نیکوکاران و مردم نوع دوست منجر به جمع آوری 116 میلیون تومان شد که این مبلغ از حدود 10 هزار نفر بازدید کننده از این بازارچه، جمع آوری گردید.

نعیمی ادامه داد: نزدیک به 80 غرفه در این بازارچه برپا خواهد شد که در کنار ارائه محصولات مختلف به نفع کودکان نقص ایمنی، غرفه  مجزایی برای حضور پزشکان دایر خواهد بود که به توضیح در خصوص انواع بیماری‌های مرتبط با نقص ایمنی و علائم و نشانه‌ها و سن پیرایش این علائم، توضیحاتی برای علاقمندان و بازدید کنندگان، ارائه خواهد شد.

" نیکو" و " شیدا" اولین بانیان برپایی بازارچه خیریه در مرکز طبی کودکان

اکرم علائی، مسئول مددکاری بیمارستان مرکز طبی کودکان و کارشناس مددکاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای اولین بار، فکر برپایی بازارچه خیریه به نفع کودکان نقص ایمنی را دو کودک مبتلا به نقص ایمنی که از بیماران همین بیمارستان بودند به نام " نیکو" و " شیدا" به ذهن ما آوردند.

علائی ادامه داد: این دو کودک، علی رغم اینکه نیاز مادی نداشتند، برای سرگرم کردن همدردانشان، مادرانشان، عروسک‌هایی می ساختند و به سایر کودکان می‌دادند. هر چند، امروز این دو عزیز در میان ما نیستند، ولی نیت و هدف بزرگشان ، تبدیل به یک جشنواره شد که هر سال ، تعداد زیادی از همدردانشان را حتی برای مدتی کوتاه شاد می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیماران نقص ایمنی در این مرکز، صد در صد از نظر مالی حمایت می شوند و هزینه درمان بر دوش والدینشان، سنگینی نمی‌کند و امسال هم امیدواریم با افزایش آگاهی مردم، این کمک‌ها بیشتر از سالهای گذشته باشد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید آتش
۱۱:۴۵ ۲۶ دی ۱۳۹۳
من سی وی آی دی دارم در حال حاضر آی وی آی جی مصرف میکنم آیا پیوند برای من ممکن هست یا با آی وی آی جی بسازم بهتره هزینش چقدر میشه
آخرین اخبار