اختتامیه‌ی دومین جشنواره‌ی فیلم و عکس مردمی و نیمه‌ حرفه‌ای "نردبان" امروز دوم شهریور ماه در سالن آمفی تئاتر سیما به کار خود پایان داد.

به گزارشخبرنگاررادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، اختتامیه جشنواره‌ "نردبان"‌ با حضور پیشکسوتان مستند و مدیران شبکه‌ی مستند سیما در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.
 
بنا براین گزارش، اختتامیه‌ی دومین جشنواره‌ی فیلم و عکس مردمی و نیمه حرفه‌ای نردبان با حضور پیشکسوتان مستند ساز، اساتید حوزه‌ی مستند و هیات داوران، محمد عارف، حمید سهیلی، احمد ظریف رفتار، جمال اسکویی، کامبیز باقری در کنار مدیران مستند سیما و با حضور پور حسین، مدیر شبکه مستند سیما برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم، الهام عادلی تهیه کننده و مجری نردبان ضمن خوش آمد گویی به همه مهمانان گفت: با دومین جشنواره‌ی فیلم و عکس مردمی و نیمه حرفه‌ای نردبان همراه شما هستیم. در جشنواره‌ امسال آثار بسیار زیادی به دست ما رسید که در نهایت 160 فیلم مستند و 1500 عکس برگزیده مورد قضاوت قرار گرفتند.
 
بنابر این گزارش، این‌آثار از تمام نقاط ایران به دست عوامل شبکه مستند رسید که از کودک 6 ساله تا پیر مرد بالای 50 سال در جشنواره ی امسال شرکت کردند، در نهایت 23 مستند ساز و 10 عکاس برنده شدند و در حوزه‌های مختلف با هم به رقابت نشستند.
 
در ادامه‌ی اختتامیه‌ی جشنواره‌ی "نردبان" حمید ابراهیمی، دبیر جشنواره‌ی فیلم و عکس مردمی و نیمه حرفه‌ای نردبان گفت: 275 فیلم به جشنواره رسید که از میان آن‌ها ده فیلم جایزه گرفتند و هیات داوران آن‌ها را به دقت بررسی کردند.
 
وی با اشاره به تفاوت این جشنواره نسبت به دیگر جشنواره‌ها تصریح کرد: تفاوت آن با دیگر جشنواره‌ها در واژه‌ی غیر حرفه‌ ای بودن آن است. با هیات داوران در خصوص حرفه ای بودن و غیر حرفه‌ای وارد گفتگو شدیم و در نهایت فیلم‌هایی که برای مراکز استان‌ها و با پروداکشن بالا تهیه شده بود را از جشنوره خارج کردیم تا به معنای واقعی کلمه‌ی غیر حرفه‌ای‌، فیلم سازان بتوانند با هزینه‌ی خودشان کار را تولید کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت که نسبت به جشنواره‌‌های گذشته توانست فعالان دیگری را در این عرصه شناسایی کند.
 
بنابر این گزارش، گروه موسیقی "مهر سیاه کل" با اجرای چند قطعه موسیقی زنده لحظاتی شاد و خاطره انگیز را برای مهمانان حاضر در سالن آمفی تئاتر سیما فراهم کردند.
 
در ادامه رضا پورحسین ، مدیر شبکه مستند سیما ضمن خوش آمد گویی به همه‌ی مهمانان و برگزیدگان حاضر در اختتامیه‌ی جشنواره‌ی نردبان گفت: نردبان طبق آمارها توانسته به تدریج و آرام آرام جایش را در بین مستند سازان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ ای باز کند که جا دارد از الهام عادلی و حمید ابراهیمی تشکر کنم.
 
وی افزود: شناسایی استعداد‌هایی که به دلایلی نتوانستند کارشان را عرضه کنند، نردبان بهترین فرصت و تریبونی برای ظهور و بروز استعداد‌های آنان است.
 
پورحسین تصریح کرد: با مستند سازان به اصلاح غیر حرفه‌ای آشنا شدیم که مسیر حرفه‌ای شدن را طی می‌کنند تا ان‌شاالله در جشنواره‌های ملی و نیز خارج از کشور بتوانند راه پیدا کنند.
 
تحقق اصل تعامل و تبدیل شدن برنامه‌ی نردبان به عنوان یک کارگاه آموزشی از جمله اهداف ما است. در حد توان کمک‌های مادی و معنوی خود را از این هنرمندان دریغ نخواهیم کرد.
 
وی ابراز داشت: با بودن در کنار مستند سازان و برطرف کردن فقر پژوهش‌های میدانی، این جوانان هنرمند می‌توانند سوژه‌های نابی را پیدا کنند و مستند آن‌ها را بسازند. به عقیده‌ی من پژوهش باید از رونق خاصی برخوردار باشد و باید شرایط سوژه‌ی بکر را برای این جوانان فراهم کنیم که اگر غیر از این صورت گیرد، با در جا زدن هیچ استعدادی کشف نمی‌شود.
 
مدیر شبکه مستند سیما خاطرنشان کرد: وظیفه‌ی برنامه‌ی نردبان و الهام عادلی، مجری و تهیه کننده‌ی این برنامه این است که روی سوژه‌ها کار کند تا بستری فراهم شود برای ظهور استعداد‌های جوانان تا آن‌ها بتوانند به مراحل حرفه‌ای راه پیدا کنند.
 
در پایان مدیر شبکه مستند سیما با اشاره به پخش یک مستند از خانه‌ سیمین دانشور و جلال آل احمد خبر داد و گفت: پخش این مستند باعث شده که خانه‌ی آن‌ها بعد از 15 سال خریداری شود.
 
بنابر این گزارش، در پایان این مراسم پیشکسوتان مستند ساز و اساتید حوزه‌ی مستند به همراه هیات داوران و با حضور رضا پورحسین، مدیر شبکه مستند سیما به برگزیدگان مستند ساز و عکاسان جوایزی را تقدیم کردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار