دادگاه عربستان دهمین جلسه محاکمه آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان قطیف را امروزبرگزار می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد، دادگاه عربستان امروز قرار است تا دهمین جلسه محاکمه آیت الله شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان شهر قطیف عربستان را که در زندانهای عربستان سعودی بازداشت است، امروزبرگزار نماید.

این درحالی است که خبرها حاکی از اقدامات امنیتی گسترده توسط دولت عربستان در قطیف، همزمان با محاکمه شیخ نمر، بخاطر نگرانی از برگزاری تظاهرات، دارد.

دادگاه عربستان در روز سه شنبه 12 آگوست، جلسه محاکمه شیخ نمر را به امروز 24 آگوست موکول کرد.

گفتنی است، فرق مختلف اسلامی وعلمای دینی، از ملک عبدالله ، پادشاه عربستان خواسته اند تا در رابطه با شیخ نمر فرمان عفو صادر نماید.

همچنین سازمان های حقوقی بین المللی و عربی خواستار آزادی فوری وی شده اند.

گفتنی است، دادستان کل عربستان سعودی در تاریخ 25 مارس خواستار اجرای حد محاربه در حق شیخ نمر تحت عناوین واهی و ظالمانه مانند ایجاد فتنه فرقه‌ای و نشست با مجرمان تحت تعقیب وتشویق کشتار بی‌گناهان و نیروهای پلیس و تخریب مساجد در خلال نماز جمعه و دخالت در امور دیگرکشورها شده بود.

همچنین شیخ نمر به دادگاه عربستان پاسخ اتهامات وارده به خود را در یادداشتی صریح وواضح که بیش از 100صفحه بود، با دستخط خود ارائه داد و دادستانی نیز خواهان مهلت برای خواندن وپاسخ دادن به آن شده است.

همچنین سازمان عربی حقوق بشر(که سازمانی غیردولتی است و در سطح منطقه ای در جهان عرب فعالیت می‌کند)  درخواست دادستانی عربستان برای اعدام نمر را اقدامی خطرناک برای عربستان توصیف نموده و اعلام کرده: این اعدام‌ها در عربستان مخالف ارزش‌ها و قوانین بین المللی است.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار