معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح شیر رایگان و توزیع 120 نوبت شیر از مهر ماه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید محمد بطحایی معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در میزگردی با موضوع اقتصاد و  امور رفاهی فرهنگیان گفت: جامعه فردا مقتصادش در مدارس و کلاس‌های امروز است و اگر ما بتوانیم آموزش و پرورش را به سمت کیفیت بخشی هدایت کنیم قطعأ می‌توانیم چشم اندازهای محقق شده را ارزیابی کنیم.

وی در ادامه افزود: محدودیت منابع و فراهم نشدن آن، یکی از مشکلاتی است که اجرایی کردن طرح‌های خرد و کلان در آموزش و پرورش را با مشکل مواجه کرده است از این رو مدیریت منابع یکی از مهمترین استراتژی‌ها برای ارتقای کیفیت نظام‌ ‌آموزش و پرورش است.

بطحایی همچنین تصریح کرد:‌ ارتقای کیفیت جز با مدیریت کردن منابع امکان پذیر نیست که برای این کار هم سیاست ساماندهی و بهسازی نیروهای انسانی، توسعه مشارکت‌های مردمی، توسعه مدیریت آموزشگاهی، کاهش تمرکز سازمانی و بودجه ریزی عملیاتی لازم و ضروری است.

وی با اشاره به برای ارتقای کیفیت می‌بایست سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی را افزایش دهیم افزود: افزایش سهم ارتباطات غیر پرسنلی، افزایش سهم بخش غیر دولتی، و همچنین مدیریت سرمایه‌ها و دارایی‌ها از جمله مواردی است که به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش کمک می‌کند.

بطحایی اضافه کرد: از اول مهر ماه طرح شیر رایگان آغاز خواهد شد زیرا که افزایش قابل توجهی را در اعتبارات این طرح شاهد بودیم. و امیدواریم که در 120نوبت شیر توزیع شود . همچنین رتبه‌های شغلی بازنشستگان طی چند روز آینده بخش‌نامه‌های آن صادر خواهد شد.

 معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ فوق العاده شغل معلمان ابتدایی نیز در اول مهر ماه در سه گزینه 300،500،و700امتیازی پرداخت می‌شود اما همه‌ این امتیازها برای مناطق‌ و استان‌هایی است که در اصلاح ساختار نیروی انسانی خود تلاش کرده‌ باشند.

بطحایی با اشاره به این که تحت هیچ شرایطی به صورت غیر رسمی نیرویی در مدرسه نباید استخدام و به کارگیری شود گفت: اختلال در منابع ناشی از اختلال در ساختار نیروی انسانی است.

وی در پایان در خصوص برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی گفت: معاونت توسعه سرمایه نیروی انسانی معتقد است که آموزش و پرورش ردیف‌های استخدامی خود را استفاده کرده و از طرف دیگر ما معتقدیم که می‌بایست ساختار نیروی انسانی خود را اصلاح کنیم از این رو تا زمانی که نتوانیم ردیف‌های استخدامی را دریافت کنیم آزمون را برگزار نمی‌کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: توزیع ، شیر ، رایگان ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۴:۲۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
هر دم از این باغ بری می رسد......
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۰:۱۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
توزیع شیر رایگان در مدارس از اول مهر.
عجب جمله جالبی. لطفاً روغن پالم توش نریزید. ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
گوش ما ازاین حرفهاپره
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۲۳:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
باسلام،
روز از نو و روزی از نو...
دوباره سال تحصیلی فرا رسید و کار و شغل باغیرت و پشتکاری شروع شد. انشاء الله به همه ی کسانی که در امر تعلیم و تعلم سروکار دارند.آفرین می گویم. اما... با درج انتقاد، در بعضی از امور روتینی قبل از آموزش که به قرار ذیل ذکر می کنم:
1- ثبت نام: درسته که ثبت نام دانش آموزان عزیز ما واجب است و برنامه ریزی برای این امر مهم می باشد ولی دیده شده که بعضی از مدارس دانش آموزان را بر حسب درآمد زایی انتخاب می کنند و کسانی که بدبخت و ضعیف هستند باید از مدارسی که بعنوان مدارس خوب!!! چون به دبیران خودشان می رسند و در مقابل دبیر هم به دانش آموزانش هم می رسد دور خواهند شد. (یعنی از مرکز به اطراف شهر) و هرچه طرف یعنی پدر دانش آموز یا خانواده دانش آموز از نظر مالی توپر باشد به فرزندشان خوب رسیدگی خواهد شد(ویژه) حتی اگر این دانش آموز مرتکب بعضی از بد اخلاقیها ولعیاذوا بلله شده باشد. ولی در مورد فرد بی بضاعت با کوچکترین مشکل بلایی سرش می آید که نگو!!!
2-خرید ملزومات مدرسه:هرساله دیده می شود که تجار در این موسم با سوء استفاده از نیاز مردم شدید و اجباری به ملزومات مدرسه شروع به افزایش قیمت این ملزومات به حدی که افراد بی بضاعت قادر به تأمین حداقل این امکانات و گرانی آنها را ندارند و از طرفی مدرسه آنها را ملزم کرده که باید یک پوشش،یک جور،کیف،مداد،دفتر،... یاید خریده شود که این امر باعث افزایش هزینه های زیادی به جسد خانواده های بی بضاعت شده است.
3-دولتی بودن: سراب مدارس دولتی، به مرور زمان تبخیر شد!!! و افراد برای ثبت نام در مدارس باید از پیش فرض در مدارس بعنوان دولتی نه خصوصی!!! هزینه هایی در نظر بگیرند که انگار در مدارس خصوصی می خواهند ثبت نام کنند!!! کتابهای درسی با افزایش قیمت خود و هزینه های ثبت نامی بیشتر خانواده ها را فلج کرده که قادر نیستند با این گرانی سازگار شوند و بیشتر دانش آموزان بی بضاعت وقتی ببینند که خانواده هایشان قادر به Support کردن آنها از نظر مالی نباشند. مجبور به ترک تحصیل و رفتن به اشتغال کاذب مانند بنزین فروشی،گوجه فروشی، حمالی،... لذا دولت نیاز به نیروهای متخصصص نه نیروهای جاهل و این روند اگر گسترش یافت. باعث بوجود آمدن نیروهای مصرف کننده نه تولید کننده و این امر در نهایت فلج کردن جامعه و دولت خواهد شد!!!
پس اگر نظارت دولت در این امر ضعیف شد.بدانید که عواقب جبران ناپذیری به کل جامعه خواهد رسید. لذا از مسئول تقاضای رسیدگی به این امر را داریم تا امور به حد ولعیاذوا بلله فاجعه نشود!!!!
والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ح ح
۲۳:۱۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
با درصدي كه آقايان اعلام كردند فكر ميكنم كه حداكثر افزايش 18000 تومان بشه كه خارج از شان و شخصيت معلمانه كه بارها در رسانه ها اعلام بشه. خواهش ميكنيم اين افزايش رو اعمال نكنين!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۱۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
شیری که در کارخانه ها بصورت روزانه تولید می شود از اسانس و شیر خشک تهیه می شود و خواص شیر طبیعی را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
به آقای فانی بگید معلمان پیمانی که در سال89 استخدام شدن رو کی میخای رسمی کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
1010
۱۸:۵۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
خسته نباشید!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
majid
۱۷:۳۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
شیر رایگان یا آب مخلوط با شیر رایگان؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
به مهمترین بخش جامعه که میرسه بودجه کم میارین جالبه.کم نمیارین معلم مظلومه واسه همین...
آخرین اخبار