مدیرعامل سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از هزینه یک میلیارد تومانی این سازمان در بخش درمان آسیب دیدگان اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگاراجتماعی باشگاه خبر نگاران،حسین زارع صفت در مراسم تقدیر از پزشکان سامانسراها و مددسراهای سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران که به مناسبت روز پزشک، شنبه 1 شهریورماه برگزار شد، ضمن تبریک روز پزشک گفت:کار شما بسیار با ارزش و ذی قیمت است زیرا بیش از کار معمول پزشکی است.

زارع صفت در ادامه گفت:کاری که در اختیار من و شما گذاشته شده یک لطف بزرگ و ویژه الهی است و این امکان به ما داده شده که در یک کار سخت با کسانی که نیازمند کمک، توجه و رسیدگی ما هستند و به نوعی از جامعه طرد شدند، هم داستان شویم.

وی با بیان این که تجربه انسانی و زندگی در فضای فرهنگی ،روانی و اجتماعی، شخصی و خانوادگی بسترساز بسیاری از رفتارهای جسمی انسان ها است گفت: شما نمی توانید فرد را از محیط اطراف، سبک زندگی، خانواده،فرهنگ و باورهایش ایزوله کنید بلکه شما در لحظه با او صحبت می کنید و درمانش می کنید. بنابراین این پیچیدگی ابعاد و موضوعات خصوصا در خصوص آسیب دیدگان اجتماعی بسیار پیچیده و سخت است.

زارع صفت تصریح کرد:ما علاوه بر مسوولیت انسانی امان در مقابل آسیب دیدگان؛مسولیت اجتماعی نیز داریم. بنابراین باید این مسوولیت ها را با هم ببینیم و این مسوولیت ها تداخلی با یکدیگر نداشته باشد.
وی افزود:با توجه به مسوولیت قانونی امان اگر فراتر از وظایف خود عمل کنیم و یا در انجام وظیفه قانونی خود کوتاهی کنیم قطعا این مساله تبعات خاص خود را به دنبال خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ضمن تشکر از گزارشات دکتر رضا جهانگیری فر،معاونت توسعه خدمات اجتماعی این سازمان در ادامه گفت:سعی کنید در مناسبت های مختلف و به صورت دوره ای گزارشات پزشکی خود را فرمت و بازتعریف کنید تا بتوانیم این کار را به یک رویه مستمر تبدیل کنیم.
ماموریت اجتماعی شهرداری ها روز به روز بیشتر می شود

زارع صفت با بیان این که ما ناچاریم، بیش از پیش به مسائل اجتماعی بپردازیم عنوان کرد:ماموریت اجتماعی شهرداری ها همانند کشورهای پیشرفته دنیا روز به روز بیشتر می شود بنابراین ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.

وی به ضرورت تدوین دستورالعمل ها، آیین نامه های اداری و تدوین تجارب و یافته های علمی و تجارب موضوعی خاص در این سازمان گفت:مراکز ما در تمام دنیا؛مراکز ذی قیمتی است و یافته های علمی بسیار ارزشمندی دارد که در دانشگاه ها می تواند کاربرد، تاثیرگزار و جریان سازی بسیاری داشته باشد. زارع صفت خطاب به مدیران و پزشکان سامانسراها و مددسراها گفت:گزارشات و آخرین وضعیت پزشکی مددجویان جمع آوری و دسته بندی شود.

تجربیات و دل نوشته های پزشکان سامانسراها و مددسراها کتابچه می شود
زارع صفت ادامه داد:پزشکان دل نوشته ها و تجارب خود را در طول شیفت کاری نگارش کنند تا در آینده این مطالب تبدیل به یک مدل آموزشی و کتابچه گردد.ضمن این که می توانیم این گزارشات و تجربیات را به صورت دوره ای در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار دهیم.

وی افزود:پزشکان عمومی بررسی و تجزیه تحلیل آماری کنند که وضعیت روانی آسیب دیدگان اجتماعی، وضعیت بیماری های چشمی،بیماری های دهان و دندان و... آنها چگونه است.در جلسات دوره ای نیز در خصوص موضوعاتی چون ایدز،دختران فراری و زنان آسیب دیده که مشکلات روحی و روانی آنان به طور قطع بیشتر است گزارشاتی منتشر کنید تا مرجعی برای سایرین باشد.
مدیرعامل سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ضمن ابراز خوشحالی از کاهش مرگ و میر در سامانسراها و مددسراها گفت:البته ساماندهی ثانویه آسیب دیدگان اجتماعی و درمان کامل آنها بسیار مهم تر است. ضمن این که درمان پزشکی باید همراه با مددکاری باشد.

شهرداری تهران کوتاهی های دستگاه های مسوول را مدیریت می کند

زارع صفت با انتقاد از کم کاری سایر نهادهای ذیربط در خصوص بحث آسیب دیدگان اجتماعی گفت:متاسفانه ما در شهر تهران علاوه بر جمع آوری ریخت و پاش های اجتماعی از سطح جامعه، کم کاری های دستگاه های ذیربط را هم انجام می کنیم.در واقع کوتاهی های آنها را مدیریت می کنیم.

وی اذعان داشت:ساختار شهرداری که ساختار پزشک،درمان، مرکز نگهداری شبانه روزی و... نیست اما ما تمامی این موارد را انجام می دهیم.

اقدامات شهرداری تهران در کشور نهادینه شده است

زارع صفت گفت: اقدامات شهرداری تهران، در کشور نهادینه شده و شهرداری الگوساز بسیاری از موضوعات شده است.

وی ضمن تاکید بر مشارکت های اجتماعی،همکاری خیریه ها و درمانگاه های خیریه گفت:علاقمندیم که پشتیبانی همایمان غیر مستقیم باشد تا پشتیبانی های مستقیم از مراکز درمانی.

مدیرعامل سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: کمپلکسی از پرونده های پزشکی مددجویان،خانواده های آسیب پذیر و مباحث حقوقی و اشخاص آسیب دیده و آسیب پذیر را در اختیار داریم. بنابراین این اطلاعات باید به صورت اسناد نگهداری ودسته بندی شوند.

هزینه یک میلیارد تومانی سازمان رفاه در بخش درمان آسیب دیدگان اجتماعی

زارع صفت در ادامه با اشاره به هزینه یک میلیارد تومانی این سازمان در بخش درمان گفت:نزدیک به 600 میلیون تومان هزینه خرید دارو بوده است.اما با احتساب خدمات بهداشت و درمان؛ از واحدهای گشت تا واحدهای نگهداری، مراکز مددسراها را جمع بندی کنیم نزدیک به 2 میلیارد تومان هزینه برای سازمان به دنبال داشته است.

وی افزود:سالانه 100 هزار نفر ویزیت می شوند و بخشی از آنها درمان و بخشی از آنها با هزینه های 30 -40 میلیونی درمان می شوند.

وی در ادامه بر تسریع در انجام بیمه مسوولیت پزشکان این سازمان تاکید کرد و گفت:با هماهنگی اداره کل سلامت همایش، نشست های دوره ای برای پزشکان برگزار شود.

دغدغه ما اصلاح و تغییر نگاه جامعه به آسیب دیده اجتماعی است

مدیرعامل سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران اذعان داشت:یکی از دغدغه های ما اصلاح و تغییر نگاه جامعه به آسیب دیده اجتماعی است و تا زمانی که تک تک اعضای جامعه نسبت به این گونه آسیب دیدگان اجتماعی نگاه انسانی نداشته باشند؛ درمان و حل و پیشگیری معضلات اجتماعی ممکن نیست.

همچنین در این مراسم دکتر رضا جهانگیری فر، معاونت توسعه خدمات اجتماعی نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در این خصوص پرداخت.

گفتنی است مراسم تقدیر از پزشکان سامانسراها و مددسراهای سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران روز شنبه 1 شهریورماه به مناسبت روز پزشک با حضور مدیرعامل سازمان حسین زارع صفت، دکتر رضا جهانگیری فر، بتو قائم مقام سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.در پایان این مراسم نیز با اهدای لوح، شاخه گل و هدایایی از زحمات این پزشکان تقدیر به عمل آمد. ضمن این که پزشکان با مدیران این سازمان عکس یادگاری گرفتند.



انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری ، پزشک ، تقدیر ، مددسرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار