تاجگردون گفت: امیدواریم در آینده آثار طرح تحول سلامت نمود بیشتری داشته باشد و ظرف ماه‌های آینده بتوانیم برای پایداری منابع این طرح راهکارهای دقیقی ارائه کنیم.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ غلامرضا تاجگردون در نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با مدیران ارشد وزارت بهداشت اعلام کرد: طرح تحول نظام سلامت در اوج سختی ها و مشکلات کشور کار بزرگی بود که آغاز شد و توانست با همت و تلاش مسئولان حوزه سلامت به خوبی دنبال شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که این کمیسیون هم از دید نظری و هم از دید عملیاتی مدافع این طرح بوده و تلاش کرده برای پیشبرد آن به دولت و وزارت بهداشت یاری رساند، گفت: البته نگرانی هایی از بابت ادامه کار وجود دارد و ضروری است به پایداری منابع این طرح هرچه بیشتر توجه کنیم.

تاجگردون ادامه داد: همچنین باید برای تنظیم مقررات و قوانین مورد نیاز جهت پایداری منابع طرح تحول سلامت الگویی چندساله ارائه کنیم تا بتوانیم طی سالهای آینده تقاضاهای وزارت بهداشت و امکانات مجلس شورای اسلامی را مورد بررسی قرار دهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای پیشبرد طرح تحول سلامت، همسو بودن برنامه های بهداشتی در کنار پوشش خدمات درمانی الزامی است و نباید تمام منابع صرفا بر  روی خدمات درمانی متمرکز شود.

به گفته دکتر تاجگردون در مورد نقاط ابهام طرح تحول سلامت و آینده آن باید تصمیم گیری های لازم صورت گیرد تا بتوان از بار نگرانی های مدیران و روسای بیمارستان های تحت پوشش این طرح کاست.

وی در پایان گفت: امیدواریم در آینده آثار طرح تحول سلامت نمود بیشتری داشته باشد و ظرف ماه‌های آینده بتوانیم برای پایداری منابع این طرح راهکارهای دقیقی ارائه کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار