استاندار زنجان بخش صنعت و معدن را به عنوان پايه و محور توسعه استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛استاندار زنجان در همايش ارائه و بررسي برنامه راهبردي بخش صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به فرايند تهيه برنامه راهبردي گفت : با شكل گيري اتاق هاي فكر به منظور دستيابي به اقدامات اولويت دار توسعه در بخش هاي كليدي استان شامل صنعت و معدن ، آب و كشاورزي ، مسكن و عمران شهري و فرهنگ عمومي ،‌ محيط هاي دروني و بيروني ،‌موضوعات استراتژيك و راهبردهاي بخش هاي كليدي توسعه مورد بحث ، بررسي و بازنگري قرار گرفت و برنامه هاي توسعه مبتني بر راهبردها استخراج شد.

انصاری افزود : بخش صنعت و معدن به عنوان پايه و محور توسعه استان محسوب می شود.

وی ادامه داد :لازم است با شناخت وضعيت موجود و با توجه به چشم انداز و اهداف كمي و كيفي تعيين شده بخش صنعت و معدن در پنج سال آينده و با در نظر گرفتن سياستهاي كلان محيطي و بخشي و با شناسايي نقاط ضعف و قوت داخلي و فرصتها و تهديدهاي محيطي ، استراتژي هاي مناسب براي ارتقاء جايگاه استان در دو بخش صنعت و معدن متناسب با توانمندي هاي استان در کشور ارائه شود.

 استاندار زنجان  با اشاره به لزوم اصلاح فرهنگ عمومي و ديدگاه عموم مردم نسبت به سرمايه گذاري و راه اندازي واحدهاي صنعتي تصریح کرد: در کشور و بین عموم مردم بدون اینکه به ظرفیتها و قابلیتها و پتانسیل‏های بخشهای مختلف توجه کنیم توقع همسانسازی و استقرار صنایع مشابه در مناطق مختلف کشور را داریم که استقرار صنایع علاوه بر نیاز زیرساختهای لازم به ظرفیت نیروی انسانی و سرمایهگذاری هر منطقه بستگی دارد.

 انصاری تاکید کرد: صاحب نظران باید تلاش کنند تا دیدگاه مردم تصحیح شده و به طور واقعی به مساله نگاه کنند چرا كه این دیدگاه فرصت هاي بزرگ استان را بدون اینکه جایگزینی برای آن باشد ، از استان سلب مي كند.

وی  با بیان اینکه افراد باید فرصت منافع جمعی را بر منافع فردی ترجیح دهند، تصریح کرد: در سایه منافع جمعی میتوان به منافع فردی به صورت پایدارتر دست پیدا کرد.

 استاندار زنجان  وضعیت استان زنجان در مقایسه با بسیاری از استان‌ها را با توجه به موقعیت و جمعیت در حوزه صنعت و معدن مطلوب عنوان و خاطر نشان کرد: عقب ماندگی‌های موجود در این حوزه مربوط به عدم توجه به ظرفیت‌ها است

برچسب ها: صنعت ، معدن ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.