عضو کمیسیون اجتماعی با بیان این که اقتصاد کشور باید در مقابل ویروس‌های خارجی واکسینه شود گفت: نظام بانکی ما بیماری نیست بلکه سرطان بدخیم است و باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مجلس، در  جلسه علنی امروز سه شنبه 4 شهریور در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته دولت به دولتمردان ودستگاه های اجرایی، اظهار داشت: از سال 86 تا امروز مقام معظم رهبری در طلیعه هرسال موضوع اقتصاد را مطرح کردند.

وی ادامه داد: در سال گذشته اقتصاد مقاومتی به عنوان راه برون رفت از مرز اقتصاد کشور مطرح شد و قرار بود ما در کشور خالق حماسه اقتصادی باشیم اما در این مورد چه کردیم؟!

مصری تصریح کرد:ژما زیاد حرف می‌زنیم اما بسیار کم عمل می‌کنیم. راهکار اقتصاد مقاومتی تبیین و ابلاغ شد و حتی نقشه راهش نیز آماده شد آیا زمان گذر از شعار به عمل نرسیده است؟!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: مفهوم اجرایی و عملی این اقتصاد را در کجا باید دریافت کنیم و در احیای این مهم چه کرده ایم، اگر نسخه بانک جهانی بود امروز برایش سینه چاک می‌کردیم .

مصری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای رشد و شکوفایی در شرایط تهدید و فشار دشمن قسم خورده است، افزود: تولید،بهره وری و جلوگیری از خام فروشی از مولفه‌های دیگر اقتصاد مقاومتی است.
 
عضو کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: باید برای برون رفت از مشکل اقتصادی 1 ماه باید از کارهای دیگر روزه بگیریم و از برگزاری همایش و سمینار فاصله گرفته و مرزهای خارج از کشورمان را هوشیارانه رصد کنیم، نسخه غربی‌ها به درد ما نمی‌خورد آنها نمی‌توانند برای رشد اقتصادی ما نسخه بپیچند.
 
وی اضافه کرد:رشد تولید ما کاهش وابستگی ما به کشورهای بیگانه است و اقتصاد مقاومتی به معنای اشتغال‌زایی جوانان است و می‌توان براین اساس از انحصار تولید خارج شد.
 
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حذف کردن قوانین اضافی گفت: ما باید مرزهای اقتصادی را پشت سر گذاشته و قوانین زاید را برداریم و روان سازی تولید را محقق سازیم تا تولیدکنندگان رقبت به تولید پیدا کنند.
 
مصری تصریح کرد: نظام بانکی ما مسیر خود را اشتباه رفته است و این راهی که نظام بانکی ما می‌رود به ترکستان است و باید اصلاح شود تا زمانی که بانک مرکزی قدرت نداشته باشد سیستم اقتصادی کشور نیز مشکلش حل نخواهد شد.
 
وی اضافه کرد: نظام بانک ما بیمار نیست بلکه سرطان بدخیم دارد و اگر جراحی نشود زمین می‌خورد از 123میلیارد شروع شد و به 3هزار میلیارد رسید و باید نگذاریم که به 30 هزار میلیارد برسد.
 
عضو کمیسیون اجتماعی افزود: باید اقتصاد کشور را در مقابل ویروس‌های خارجی واکسینه کنیم که اگر این اقدام صورت نگیرد در پیشگاه خداوند مسئولیم.
 
مصری با اشاره به بیش از 70هزار میلیارد درآمد نفت و گاز گفت: بیش از 70 هزار از این موارد مربوط به مالیات می‌شود اما در بودجه و بیمه 147هزار میلیارد تومان و با این حساب ما چگونه می‌توانیم کار اقتصادی کنیم.  
 
عضو کمیسیون اجتماعی با بیان این که استان کرمانشاه 8 سال زیربمب و موشک بود تصریح کرد: این استان 8 سال به عنوان منطقه آزاد جنگی شناخته شده بود اما امروزه بعد از 8 سال منطقه آزاد جنگی 20 سال است که در انتظار تشکیل منطقه آزاد تجاری است.
 
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: امروز یک منطقه آزاد به ما نمی‌دهند هشت سال مدال رنگین دفاع مقدس برگردنمان بود اما امروز فقط مدال بیکاری جوانان برگردن ماست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار