یک مقام سابق سرویس جاسوسی خارجی انگلیس درباره بازنگری شتابزده در قوانین انگلیس برای پاسخگویی به اقدامات تهدید آمیز داعش، هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه گاردین در شماره امروز خود نوشت، "ریچارد بارت" مدیر سابق مقابله با تروریسم در ام آی شش در مصاحبه با این روزنامه گفت: انگلیس باید در برابر شتابزدگی برای بازنگری در اصول حقوقی اساسی خود در مقابله با "تهدید اثبات نشده"شبه نظامیان بومی که در سوریه و عراق می‌جنگند، مقاومت کند.

وی از طرح‌های دولت برای معرفی قوانین جدید به منظور مهار افراط گرایان انگلیسی انتقاد کرد و درباره پیشنهاد بوریس جانسون شهردار لندن، مبنی بر اینکه انگلیسی‌هایی که به عراق یا سوریه سفر می‌کنند باید به علت مشارکت در تروریسم گناهکار شناخته شوند مگر عکس این مسئله اثبات شود، هشدار داد.

بارت گفت:اصول اساسی عدالت در انگلیس نباید تحت تاثیر یک تهدید جزئی و اثبات نشده تغییر کند و نکته این است که این قضیه در حال حاضر یک تهدید تایید نشده است.

جانسون در ستونی از یکی از روزنامه‌های این کشور خواستار آن شد که از جهادی‌های انگلیسی سلب تابعیت شود، قوانین قبلی برای نظارت بر آنها مجددا احیا شود و از دیوید کامرون خواست در مداخله نظامی علیه داعش، مشارکت کند.

شهردار لندن نوشت آی اس آی اس اکنون کنترل ناحیه‌ای به اندازه انگلیس را در دست دارد و دولت باید در جلوگیری از سفر انگلیسی‌ها به سوریه یا عراق به منظور پیوستن به این گروه، بسیار موثرتر عمل کند. او نوشت: قانون باید به نحوی تغییر کند که این فرض وجود داشته باشد که همه کسانی که به نواحی جنگی سفر می‌کنند، نیات تروریستی در سر دارند.

بارت که مسئول ضد تروریسم سرویس‌های جاسوسی داخلی و خارجی انگلیس بوده است، گفت دولت باید درک بهتری درباره تهدید داخلی داشته باشد که دولت اسلامی ایجاد می‌کند و پس از آن باید اقدام به معرفی قوانین تازه کند. وی گفت: من فکر نمی‌کنم ما باید بدون آنکه بررسی موشکافانه تری درباره این تهدید انجام داده باشیم، قوانین را تغییر دهیم.

وی افزود: قطعا درباره کسانی که به سوریه می‌روند و اگر به سازمان‌های تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره پیوسته باشند، مشکلاتی وجود دارد اما دولت باید به جای فرض اینکه آنها در فعالیت های تروریستی وارد شده‌اند، باید در صدد اثبات آن برآید.

ترزا می وزیر کشور انگلیس هفته گذشته گفت تدابیر امنیتی تازه‌ای برای جلوگیری از فعالیت گروه‌های افراط گرا مجددا مد نظر قرار می‌گیرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار