مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: از 185 ملک استیجاری که در شهر تهران وجود دارد حدود 50 مدرسه دارای حکم قلع و قمعی هستند.

 اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه به آغاز سال تحصیلی نزدیک هستیم چه اقداماتی در خصوص مدارس استیجاری تاکنون انجام گرفته است، گفت: تعدادی از مدارس آموزش و پرورش شهر تهران استیجاری است و در طول سال‌های گذشته تعدادی از مالکین قصد باز پس گیری و عدم تمدید قرارداد اجاره این مدارس را بنا به دلایلی داشتند که مشکلاتی را برای آموزش و پرورش بوجود آورده است.
 
وی در ادامه افزود: از آبان‌ماه سال گذشته تلاش کردیم که با مالکینی که قصد عدم تمدید اجاره و باز پس‌گیری ملک خود را دارند وارد مذاکره شویم و خوشبختانه با حسن نیتی که این مالکین داشتند و از طرفی دیگر تأمین اعتباری که برای تملک این املاک انجام گرفت رضایت مالکینی که اصرار بر فروش یا تملک ملک خود داشتند را جلب نمودیم برای سال تحصیلی جدید با مشکل قلع و قمع مدارس مواجه نیستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از 185 ملک استیجاری در شهر تهران حدود 50 مدرسه دارای حکم قلع وقمع هستند اظهار داشت: تعدادی از مالکین این مدارس موافقت کردند که اجاره را تمدید کنند.
 
چهاربند اضافه کرد: در حال حاضر حکم‌هایی که توسط دستگاه‌های قضایی صادر شده  شناسایی و مذاکره شده مگر اینکه مالکی باشد که اعلام نکرده و در مراحل پیگیری و صدور حکم است اما به دلیل تأمین اعتبار لازم برای خرید این قبیل املاک چنانچه مورد استثنایی به وجود آید می‌توان مدیریت کرد و از این جهت به همه خانواده‌ها این قول را می‌دهیم که مهرماه امسال با مشکل قلع وقمع مدارس مواجه نخواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار