وزیر کشور بر استفاده از ظرفیت‎های هر منطقه برای توسعه همه جانبه تاکید کرد و گفت: سعه ی صدر، ارتباط و تکریم مردم، دانشگاهیان و نخبگان باید نقشه راه ما برای رفع مشکلات جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ؛عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست شورای اداری استان کرمان با اشاره به اینکه مسئولان در قبال مردم،تاریخ،آینده و خدا مسئول هستند،گفت: هریک از تصمیمات آنها برروی زندگی افراد جامعه تاثیر می گذارد که باید مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی افزود: رییس جمهوری همواره بر تکریم مردم،ایجاد هماهنگی و انسجام در حوزه های مختلف و اعتدال و میانه روی تأکید بسیاری دارند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: هم اکنون کشور در حوزه اقتصادی به یک ثبات دست یافته،در بخش سیاست‎های خارجی نیز از نظر ارتباط و تعامل ها رشد چشمگیری داشته و در زمینه ی امنیت هم از پایداری خوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: برای فعال شدن منابع و ظرفیت های استانی باید مسئولان استان با تکیه بر مردم ،علما وروحانیون و دانشگاهیان نقشه راه مبتکرانه ای توأم با ابداع و نوآوری خلق کنند.

وزیر کشور از مسئولان خواست: تکریم ارباب رجوع را در رأس کارهای خود قرار دهند ، نظارت بیشتری برکارها داشته باشند و از ورود فساد در مجموعه خود جلوگیری کنند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در حال حاضر مطالبات مردم افزایش یافته است و مسئولان باید به این مطالبات پاسخ دهند ، یادآور شد: این امر بدون مشارکت مردم و رعایت اعتدال امکان پذیر نیست.

استاندار کرمان هم مشی مدیریت استان را اعتدال و استفاده از همه گروههای سیاسی دانست.

علیرضا رزم حسینی از ایجاد مجتمع بزرگ پتروشیمی در آینده ای نزدیک با اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان ، حفاظت از منابع آب ، توسعه گردشگری و احداث اتوبان بندر عباس ـ بافت ـ کرمان به عنوان بخشی از مهمترین فعالیتهای در دست اقدام مدیریت استان نام برد.

وی افزود: قرار است با مشارکت بخش خصوصی شهرستان قلعه گنج به عنوان شهرستان نمونه اقتصاد مقاوتی توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام مهدی عرب پور ، امام جمعه موقت کرمان نیز با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنند تا فعالیت های یک حکومت اسلامی رنگ و بوی دینی داشته باشد ، گفت: در سایه دین اسلام و احکام آن است که بسیاری از دست نیافتنی ها دست یافتنی می شوند و بسیاری از مشکلات را می توان حل کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم با اعلام اینکه امروزه عوامل زیادی باعث ایجاد شرایط متفاوتی در کشور نسبت به 2دهه ی گذشته شده اند ، گفت: یکی از این عوامل بحران های اقتصادی بین المللی در کشور های دنیاست که به نوبه ی خود ، اقتصاد ما را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

پور ابراهیمی افزود:از سوی دیگر خشکسالی های پی در پی وکمبود آب شرب در بخش کشاورزی و صنعت مشکلاتی ایجاد کرده که حل این مشکلات نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

وی تحریم ها را از عوامل مهم آسیب رسان به اقتصاد کشور عنوان و تأکید کرد: همه قوانین و مقررات دستگاه های اجرایی که متناسب با شرایط عادی اقتصادی است ، باید مورد بازنگری قرار گیرند.

پورابراهیمی با بیان اینکه مهمترین چالش برای توسعه صنعت تامین منابع آبی است،خواستار مدیریت آب به صورت ملی و تجدید نظر در قانون استفاده از آب توسط مردم به ویژه کشاورزان وصنعتگران شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مشکلات ، جامعه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.