نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیان دیدگاه شورای رهبری، آب ریختن به آسیاب دشمن است، گفت: مردم کرمان بار دیگر با حضور شکوهمند خود در مراسم نه دی، حماسه آفریدند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از کرمان ؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به حضور حماسی مردم در کرمان در مراسم نه دی در حسینیه ثارالله، افزود: مردم کرمان بار دیگر در دفاع از حریم ولایت حماسه آفریدند.

نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با بیان اینکه امام راحل بعنوان طراح انقلاب پایه گذار انقلابی مبنی بر تفکر شیعی و اسلام ناب محمدی (ص) بود، خاطرنشان کرد: آن چیزی که مسیر انقلاب را از انحرافات نجات داده وجود گرانقدر ولایت فقیه است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه جریان معاند دشمن در سال 88 با رویکرد براندازی نظام اسلامی وارد صحنه شدند، تصریح کرد: خوشبختانه مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی با شناخت به موقع در 9 دی ورود پیدا کرده و این فتنه را خنثی کردند.

وی با بیان اینکه در این روز میثاق مجددی با آرمان های شهدا و رهبر امت اتفاق افتاد، گفت: فتنه گران 8 ماه کشور را به آشوب کشیدند و اگر وجود ولایت فقیه در کشور نبود مسیر انقلاب به نابودی می رفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اظهار به اینکه دشمن همیشه وجود دارد و دست از دشمنی خود علیه نظام اسلامی بر نمی دارد، تصریح کرد: بعضی ظاهربین فکر می کنند همه چیز عوض شده است غافل از آنکه دشمن تغییر چهره داده و رنگ عوض کرده است.

وی با بیان اینکه مسئله هسته ای و حقوق بشر بهانه ای بیش نیست، گفت: کدام بشر وجود دارد که آمریکائی ها مدافع آن هستند؟ روزانه هزاران نفر از مسلمانان بی گناه در عملیات های تروریستی که از طرف آمریکا و همدستانش حمایت می شوند به شهادت می رسند، کسی حرف از حقوق بشر نمی زند.

نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه سازمان های حقوق بشر در کجا هستند که مدافع حقوق مسلمانان بی گناه باشند، یادآور شد: مردم مظلوم یمن، عراق، سوریه، فلسطین و اخیراً نیجریه بشر نیستند که از حقوق آنها دفاع شود، چرا بعضی ها خودشان را به آن راه زده اند؟

وی تصریح کرد: دشمن وقتی دست از سر ما بر می دارد که ما از دین خودمان دست بر داریم، آنها نمی خواهند یک نظام اسلامی به موفقیت برسد.

شورایی نمودن رهبری آغاز انحراف در کشور است

پورابراهیمی با بیان اینکه دشمن از هر راهی به دنبال نفوذ در انقلاب است، گفت: بیان دیدگاه شورای رهبری، آب ریختن به آسیاب دشمن است.

وی با اشاره به اینکه شورایی نمودن رهبری آغاز انحراف در کشور است، افزود: این تفکر هیچ منفعتی برای کشور ما ندارد که هیچ، بلکه پایه های انقلاب را نیز متزلزل می کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه اگر وجود ولایت فقیه و رهبری در کشور نبود مانند سایر کشورهایی که انقلاب کردند به یکی دو سال نرسیده انقلاب ما هم شکست می خورد، تصریح کرد: بزرگترین سرمایه کشور وجود رهبری و ولایت فقیه است و مردم در همین نه دی با حضور حماسی خود بر آن تاکید کردند.

وی با بیان اینکه این نظام به برکت بصیرت، بینش و آگاهی مردم شکست ناپذیر است، ادامه داد: مردم در مقابل هر جریانی که مخالف رهبری حرکت می کند، خواهند ایستاد و منافع انقلاب را به هیچ چیز عوض نمی کنند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه امروز خواص بی بصیرت در مقابل مردم قرار گرفتند، گفت: گرامیداشت 9 دی باعث استحکام نظام جمهوری اسلامی می شود و مردم فتنه گران را فراموش نخواهند کرد.

آینده اقتصادی کشور مثبت است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کشور در شریط سخت اقتصادی به سر می برد، گفت: شرایط رکود جهانی هم این موضوع را تشدید کرده و اثرات منفی ناشی از رکود جهانی کشور ما را هم با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت این بود که پس از مذاکرات و اجرای برجام به نتایج مطلوب اقتصادی برسد، افزود: متأسفانه بدلیل رکود جهانی اثر رفع تحریم ها همانگونه که از قبل بارها اعلام کرده بودم بر اقتصاد کشور بسیار کم است.

پورابراهیمی اثر رفع تحریم ها بر کشور را تنها 20 تا 25 درصد عنوان کرد و گفت: برنامه جامع اصلاح ساختار اقتصادی باید اولویت دولت باشد.

وی با بیان اینکه اداره کشور از طریق فروش نفت اقتصاد کشور را زمینگیر کرده است، خاطر نشان کرد: راهکار برون رفت از این شرایط سخت اقتصادی اجرای ابلاغیه 24 ماده ای اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری است.

پورابراهیمی آینده اقتصادی کشور را مثبت و روشن ارزیابی کرد و افزود: کشوری که توانسته است با دست خالی به قدرت نظامی و علمی در منطقه تبدیل شود قطعاً می تواند در حوزه اقتصادی هم موفق شود و با برنامه ریزی به نتایج مطلوب برسد.

بازنشستگان ذغالسنگ مظلومترین مجموعه بازنشستگی در کشور هستند

پورابراهیمی در جواب تعدادی از بازنشستگان ذغالسنگ در مسجد امام باقر (ع) کرمان با اشاره به اینکه موضوع بازنشستگان ذغالسنگ موضوعی فراموش شده نیست، گفت: هفته ای نیست که این موضوع از صحن علنی مجلس تذکر داده نشود و با جدیت پی گیر رفع مشکل آنها هستیم.

وی با بیان اینکه آخرین تذکر بنده به وزیر اقتصاد بابت عدم پرداخت بدهی دولت به صندوق بازنشستگی کشور در دوشنبه هفته گذشته از صحن بود، خاطر نشان کرد: در آنجا متذکر شدم که روی رفتن به حوزه انتخابیه را نداریم و بازنشستگان ذغالسنگ در کرمان نان شب ندارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید نسبت به پرداخت بدهی خود به صندوق بازنشستگی فولاد تسریع کند، گفت: البته ضعف مدیریت از ابتدای تشکیل صندوق و عدم سرمایه گذاری اقتصادی هم باعث بروز این مشکلات شده که در جای خود قابل رسیدگی است.

وی با اشاره به جلسه با وزیر رفاه، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد حداقل حقوقی که تا پایان سال در بحث عیدی و مزایا که حدود 6 ماه پرداختی را شامل خواهد شد بخشی از طریق وزارت رفاه و ردیف بودجه که قرار است در این خصوص اختصاص پیدا کند پرداخت و این موضوع پیگیری شود.

نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: با صحبتی که با وزیررفاه انجام شد و قولی که ایشان دادند طی چند روز آینده بخشی از حقوق عقب افتاده بازنشستگان پرداخت می شود.

تأثیر فساد اقتصادی علیه نظام بیشتر از اثر دشمنان از بیرون کشور است

عضو شورای اقتصاد کشور در پاسخ به سوال یکی از شهروندان مبنی بر اینکه چرا هر چند وقتی در کشور اختلاس بزرگی اتفاق می افتد و کسی هم کاری انجام نمی دهد، با اشاره به اینکه فساد اقتصادی مانند موریانه پایه های نظام اسلامی را از درون می خورد، گفت: تاثیر فساد اقتصادی علیه نظام بیشتر از اثر دشمنان از بیرون کشور است و باید به شدت با آن برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان های نظارتی در کشور اگر چه نتایج مطلوبی داشتند ولی نتوانستند اقدامات خوبی برای پیشگیری از فساد انجام دهند، افزود: طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی را در مجلس ارائه دادیم که باتوجه به اینکه در پایان امسال احکام دائمی، قانون برنامه ششم توسعه و بودجه 95 دولت باید بررسی شود بعید می دانم که امسال در این زمینه به نتیجه برسیم.

پورابراهیمی عنوان کرد: مردم روزانه برای دریافت وام های یک میلیون تومانی برای تهیه جهیزیه فرزندان، هزینه دانشگاه و یا اشتغال پسران خود به دفتر ما مراجعه می کنند که دستمان از چاره کوتاه است آنوقت شنیدن یک اختلاس چند میلیاردی نظام اسلامی را به چالش می کشد.


.برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد

انتهای پیام/پ

برچسب ها: نماینده ، مردم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.