همزمان با دهه کرامت و در آستانه سالروز ولادت خجسته امام رضا (ع)، استان کرمان به عطر حضور خادمان حرم رضوی معطر می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، دبیر ستاد برگزاری جشنواره "زیر سایه خورشیدِ" استان کرمان گفت: کاروان خادمان حرم رضوی برای ششمین سال متوالی برای برگزاری جشنواره "زیر سایه خورشید" به استان کرمان می آید.

حسن محمدی پور با اشاره به اینکه دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است، افزود: جشنواره "زیر سایه خورشید" در 200 شهر از 31 استان کشور و 45 شهر از10 کشور جهان به همت موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در استان کرمان با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف در قالب ستاد برگزاری جشنواره "زیر سایه خورشید" برنامه ریزی می شود، خاطر نشان کرد: استان کرمان از سه شنبه 11 شهریورامسال به مدت شش روز میزبان کاروان خادمان حرم رضوی برای برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی ـ مذهبی است.

محمدی پور با اشاره به اینکه برنامه های امسال بسیار گسترده تر از سال های گذشته ، با محور های مختلف برگزار می شود، تصریح کرد: کاروان خادمان حرم رضوی در جریان حضور در استان کرمان برای شرکت در70 عنوان برنامه فرهنگی ویژه ولادت امام رئوف به 20 شهرستان، بخش و روستای استان سفر می کنند.

وی از برگزاری جشن "زیر سایه خورشید" به عنوان مهمترین برنامه این جشنواره در شهرستان کرمان خبر داد و یادآور شد: جشن بزرگ "زیر سایه خورشید" با حضور خادمان حرم رضوی ،چهارشنبه 12شهریور ، از ساعت 8 شب در سالن شهدای کارگر کرمان برگزار می شود.

دبیر ستاد برگزاری جشنواره "زیر سایه خورشیدِ" استان کرمان، با اشاره به اینکه این جشن همراه با برافراشتن و اهتزاز پرچم گنبد منور امام رضا (ع) خواهد بود، گفت: در جشن "زیر سایه خورشید" علاوه بر توزیع بسته های متبرک رضوی، به شرکت کنندگان به قید قرعه ده ها جایزه ارزنده از جمله کمک هزینه سفر زیارتی حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس اهداء می شود.

محمدی پور دیدار با ائمه جمعه، علما ومسئولان استان، دیدار با خانواده های معظم شهداء و جانبازان هشت سال دفاع مقدس ، دیدار با مسئولان تشکل های فرهنگی و مذهبی، دیدار با ایتام و کودکان بی سرپرست، عطرافشانی گلزار مطهر شهدا، حضور در مراسم دعای ندبه و نماز جمعه، حضور در مراکز نظامی، حضور در بیمارستان ها، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و زندان ها و... را از دیگر برنامه های کاروان خادمان رضوی در استان کرمان عنوان کرد.

وی افزود: خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) در حاشیه برنامه های پیش بینی شده ، بین شرکت کنندگان ، نمک و نبات تبرکی توزیع می کنند.


برچسب ها: کرمان ، عطر ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.