نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت : مسئولان برنامه ریز کشور وهمه مراکز علمی و نظامی باید با تلاش شبانه روزی آینده کشور را رقم بزنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس مقتدایی در پادگان گروه 44 توپخانه اصفهان به مسئولیت خطیر نیروهای نظامی به تعبیر حضرت علی (ع)  اشاره کرد و گفت : این امام بزرگوار نیروهای نظامی را دژ های مستحکمی عنوان کردند که امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان می آورند .
وی تصریح کرد: اگر سیاستمداران ما  در کار های دیپلماتیک خودشان موفق هستند به خاطر حفظ امنیتی است که نیروهای نظامی در کشور ایجاد کردند .
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مراکز نظامی به اندازه مراکز علمی و تحقیقاتی در کشور اهمیت دارند افزود : نیروهای نظامی در اقتدار و فعالیت های اساسی کشور تاثیر گذارند و اگر کسانی که برنامه ریز فعالیت های اقتصادی هستند بی دقتی کنند کار برای مجموعه نظامی و انتظامی سخت خواهد شد.
وی بر مساله نفوذ غرب بر تفکر و فرهنگ کشور ها در قالب ایدوئولوژی اشاره کرد و افزود : دشمنان ما می دانند که اگر بخواهند در عرصه سیاسی و اقتصاد ، سیاسی پیروز شوند باید خاکریز های فرهنگی ، اقتصادی را فتح بکنند و آنها در دوران معاصر با توجه به  ابزار های مختلف پیشرفته ایی که در اختیار دارند جنس جنگ ها از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر دادند تا به اهداف مد نظرشان دست یابند .
مقتدایی ادامه داد : در جهان معاصر یکی از اصلی ترین اهرم های جنگ نرم ایدوئولوژی است که دشمن به خوبی از آن استفاده می کند .
وی به نفوذ غربی ها در کشور های مختلف بویژه کشور های مسلمان اشاره کرد و افزود : غربی ها همواره نگران هستند که شاید نتوانند فرهنگ و تفکر خود را به دیگر کشور ها قالب کنند .
نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمانی که اتحاد جماهیر شوروی فرو پاشید رییس جمهور آمریکا در کنگره عنوان کرد که در قرن بیستم که ما رقیب جدی داشتیم چند کار مهم از جمله پیشرفت های علمی  انجام دادیم و سپس توانستیم فرهنگ خود را بر دنیا در زمینه های مختلف از جمله نوع پوشاک و خوراک مسلط کنیم .
مقتدایی گفت : رییس جمهور آمریکا در آن جلسه عنوان کرد که ما توانستیم در این مدت بسیاری از سیاست مداران کشور های مختلف را انتخاب کنیم و زیر سلطه خود قرار دهیم .
وی با تاکید بر این نکته که غربی ها بر  این موضوع معتقدند که تنها یک کشور وجود دارد که  از قدرت نرم چند جانبه برخوردار است ادامه داد : تنها در ایران است که در فرهنگ دینی و اسلامی آن بر عدالت تاکید شده و عدالت هم در داخل و هم در خارج کشور باید برقرار شود و در واقع ما در برابر مردم و دیگر ملت ها مسئولیت داریم .
این استاد دانشگاه بر قدرت نفوذ رسانه ها تاکید کرد و افزود : موضوع نفوذ معمولا با اشکال مختلف همراه است و در این راستا رسانه با تزریق تفکر خود و القای آن به مردم بسیار تاثیر گذار است .
وی ادامه داد : ما باید با تغییر سرو رهای اینترنتی و ایجاد شبکه اجتماعی داخلی  و بالا بردن سواد رسانه ایی بر  این راه نفوذ دشمن غلبه کنیم .


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار