غلامی ضعیف‌ترین سیستم خدمت رسانی دارویی را در بخش ارائه خدمات دارویی در بیمارستان‌ها عنوان کرد و گفت: باید با بکارگیری داروسازان در بخش مراقبت‌های دارویی بیمارستان‌ها این خدمات را بهبود بخشید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛ خیرالله غلامی رئیس انجمن داروسازان بالینی با بیان اینکه براساس استانداردها به ازای هر 50 تا 60 تخت بیمارستانی باید یک داروساز بالینی وجود داشته باشد در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بر این اساس کشور به 1500 داروساز بالینی برای ارائه خدماتی قابل قبول نیاز دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه داروسازان بالینی باید مهارت‌های بیشتری را نسبت به داروسازان عمومی داشته باشند، افزود: ضعف در ارائه خدمات دارویی در بیمارستان‌ها در نخستین مرحله به دلیل کوتاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی و به ویژه دانشکده‌های داروسازی است که این مطالبه را از نظام سلامت نداشتند.

وی با بیان اینکه داروسازی از سال 1960 میلادی بیمار محور شده است، گفت: داروسازی در ایران از سال 70 به بعد به این نگرش روی آورده است و در سال‌های اخیر داروسازی به سمت سلامت محوری رفته که هدف آن حفظ و ارتقا سلامت افراد است.

رئیس انجمن داروسازان بالینی همچنین به تجویز و مصرف منطقی دارو اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با تجویز و مصرف منطقی دارو می‌توان از عوارض دارویی کاست که این امر در نهایت منجر به کاهش هزینه‌های حلقه درمان می‌شود.

به گفته وی اعتبارات درمان متعلق به جامعه است و هر قدر کمتر صرف هزینه بیماری شود کشور از نظر اقتصادی تواناتر خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار