معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در جمع خبرنگاران گفت: ویژه برنامه‌های دهه کرامت و بزرگداشت امامزادگان در سراسر کشور با هدف ترویج و گسترش فضائل اهل بیت برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، احمد شرف‌خانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با توجه به نامگذاری دهه کرامت از روز میلاد حضرت معصومه تا روز میلاد امام رضا(ع) ویژه برنامه‌هایی از جمله برگزاری جشنهای کرامت در 2000 بقعه و امامزاده با همکاری نهادهای مختلف کشور، برگزاری نمایشگاه با حضور خادمان بارگاه امامزادگان، برگزاری نمایشگاه وارثان عترت برگرفته از جایگاه و منزلت امامزادگان، مسائل تاریخی و دینی به صورت گرافیک برگزار خواهیم کرد.

احمد شرفخانی ادامه داد: در 300 بقعه ، همایشی با عنوان همایش تکریم بزرگداشت امامزادگان برگزار خواهد شد.

در این همایش مقالات و پژوهشهای علمی، تجلیل از هیات امنای بقاع متبرکه صورت خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: از دیگر برنامه‌هایی که در نظر داریم غبار روبی بقاع متبرکه و امامزادگان به صورت گروه‌های صنفی، اصناف مختلف جامعه پزشکی، ورزشکاران و جامعه قرآنی است.
شرفخانی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه وارثان عترت در 1550 بقعه، برگزاری پیاده‌روی نمادین با حضور در امامزادگان، برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در امامزاده صالح روز پنجم ذی القعده بعد از نماز مغرب و عشاء از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

شرفخانی با اشاره به برگزاری دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: رونمایی پرتال جامع امامزادگان در امامزاده صالح روز 5 ذی القعده همزمان با بزرگداشت امامزادگان برگزار خواهد شد.

وی گفت: ویژه برنامه‌های دهه کرامت و بزرگداشت امامزادگان به منظور ارتقاء معرفت و شناخت مردم در تفهیم اسلام، ترویج و گسترش  فضائل اهل بیت (ع) ، پاسخ به شبهات بخصوص موارد مربوط به فرقه‌های مختلف از جمله بهاییت و وهابیت ،‌ تکریم امامزادگان و تکریم توحید برگزار می‌شود.

شرفخانی خاطر نشان کرد: افتتاح بعضی از فعالیتهای عمرانی بقاع متبرکه در سراسر کشور، 1289 بقاع متبرکه در برنامه سال 93 جامع عمرانی ساخت و ساز انجام می‌شود و از فعالیتهای عمرانی که در فاز اول به بهره برداری رسیده‌اند رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: همکاری ، گرافیک ، بقعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار