یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به آزادسازی آمرلی از دست گروه‌های تروریستی گفت: فتح آمرلی دستاورد اتحاد مردم،‌ ارتش و مراجع تقلید در برابر داعش است.

 "سیدهادی سیدافقهی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که آیا فتح آمرلی می‌تواند نقطه عطفی برای ارتش عراق جهت سرعت بخشیدن به آزادسازی مناطق اشغالی از دست تروریست‌های تکفیری باشد، اظهار داشت: بازگشایی محاصره آمرلی از آنجا حائز اهمیت است که جان 15 هزار نفر از ساکنان این شهر که از ترکمن‌های شیعه هستند با خطر جدی مواجه بود اما عواملی دست به دست هم داد تا محاصره این شهر شکسته شده و ضربه سختی به تروریست‌های تکفیری وارد شود.

 وی در ادامه افزود: در خصوص مسئله آمرلی دولت و ارتش عراق به تنهایی به این توفیق دست نیافتند بلکه حمایت مردمی از دو بعد انسانی و روانی در عملیات آزادسازی این شهر، پشتیبان ارتش بود.

 این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به موج شادی در سراسر عراق پس از انتشار خبر آزادسازی آمرلی تصریح کرد: اینگونه عکس‌العمل‌های یکپارچه از سوی مردم عراق نشان می‌دهد که ادعای اختلاف میان شیعه و سنی در عراق از سوی رسانه‌های غربی ادعاهای خلاف واقع و نفاق افکنانه است.

 سیدافقهی دلیل تبلیغات گسترده رسانه‌های غربی مبنی بر شریک دانستن نیروهای آمریکایی در شکست محاصره آمرلی را مورد بررسی قرار داد و گفت: به هر حال نمی‌توان منکر کمک‌های نظامی و اطلاعاتی کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا در آزادسازی آمرلی شد اما تلاش اصلی برای این پیروزی را مردم آمرلی و ارتش عراق صورت دادند چرا که سرنوشت یک جنگ را نیروهای زمینی مشخص می‌کنند در حالی که نیروهای غربی تنها پشتیبانی محدود هوایی از نیروهای زمینی ارتش عراق داشتند.

 وی در ادامه اظهاراتش هدف رسانه‌های غربی را مصادره پیروزی ارتش عراق در آمرلی دانست و خاطرنشان کرد :كشورهای غربی در تلاش‌اند تا دامان خود را از هرگونه اتهام مبنی بر ایجاد گروه‌های تروریستی در منطقه پاک کنند و این مسئله را در وجود مردم منطقه ایجاد کنند که در شرایط بحرانی تنها غربی‌ها قادر به کنترل اوضاع و حل و فصل مناقشات هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمرلی ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار