به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد "رایزنیهای خوبی" را دوشنبه در بروکسل با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام داده است و افزود تهران به دستیابی به توافق درباره برنامه هسته ای خود پایبند است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این در حالیست که خبرگزاری بلگای بلژیک پس از دیدار جواد ظریف با "دیدیه رندرز" وزیر امور خارجه بلژیک اعلام کرد ظریف گفت کشورش به دنبال پیشرفت در مسیر این توافق است.  

وزیر امور خارجه ایران پس از گفتگوی صبح دوشنبه خود با اشتون گفت به امکان دستیابی به توافق درباره برنامه هسته ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک تا پیش از پایان مهلت آن در نوامبر آینده خوش بین است.  

شش کشور بزرگ که آمریکا ، فرانسه ، انگلیس ، روسیه ، چین و آلمان را شامل می شود، مذاکرات خود را با تهران در نیمه سپتامبر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک از سرخواهند گرفت. دو طرف درباره گستردگی برنامه غنی سازی اورانیوم و جدول زمانبندی لغو تحریمهای بین المللی اختلاف نظر دارند.  

ایران اعمال تحریمهای جدید آمریکا را که بیش از 25 سازمان و شخصیت را به اتهام تشویق برنامه هسته ای ایران و حمایت از تروریسم شامل می شود محکوم کرد.  
اما عباس عراقچی یکی از مذاکره کنندگان ارشد ایران  اندیشه به بن بست رسیدن در مذاکرات را رد کرد.   

عراقچی گفت: سخن گفتن از بن بست درست نیست. گره هایی وجود دارد که اگر بتوانیم این گره ها را باز کنیم راه برای دستیابی به توافق نهایی باز خواهد بود.
  
عراقچی افزود ایران خواستار این است که شورای امنیت سازمان ملل متحد با هر گونه توافق به صورت قطعنامه که اجازه لغو تحریمهای بین المللی را بدهد موافقت کند.   

وی اضافه کرد : برای دستیابی به راه حل معقولی که مطالبات دو طرف را تضمین کند تلاش می کنیم. درخواستهای افراطی وجود دارد که با قوانین ما مغایرت دارد برای همین آنها را نخواهیم پذیرفت. در نتیجه اگر در مهلت مشخص شده به توافق نرسیم دنیا به آخر نرسیده است ، ما توان ایستادگی برابر تحریمها را داریم.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار