محققان با بررسی‌های کامپیوتری همچنین دریافتند که تراکم ابرو‌ها می‌تواند صورت افراد را خشمگین یا خونسرد نشان دهد در حالی که آنها در حالتی میانه هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محققان در دانشگاه استرالیا عملکردی را شناسایی کرده‌اند که باعث بروز حالت خاصی در صورت هنگام خشم می‌شود.

آرون سل عضو تیم تحقیقاتی می‌گوید: این بیان ظاهری حالت، در سراسر جهان و حتی در کور‌های مادر زاد نیز یکسان است و تقلیدی نیست.

حالت خشم 7 گروه ماهیچه را در صورت به صورت بسیار کلیشه‌ای به کار می‌گیرد. محققان دریافته‌اند که چرا این ماهیچه‌ها برای فعال شدن به کار گرفته می‌شوند.

سل می‌گوید: تحقیقات اخیر ما نشان می‌دهد که خشم برای ایجاد انگیزه‌ی چانه زدن بر خلاف یک تفکر ایجاد می‌شود.

توبی ادامه می‌دهد: به طور عمومی، چانه زنی در خشم پیرامون انسان‌ها از طریق تهدید انجام می‌شود. در نتایج کارهای اخیر ما نشان داده شده است که مردان قوی، زودتر از سایرین خشمگین می‌شوند، بیشتر درگیر می‌شوند و بیشتر توقع رفتار نابرابر دارند.

محققان با این فرضیه که خشم یک حالت چانه زنی است، می‌گویند تحریک پذیری در شروع هیچ ارتباطی قابل قبول نیست و در عین حال، مخالفت‌ها و مقابله‌ها تا زمان پایان عدم توافق فکر ادامه دارد و خشم یک نماد برای عدم توافق است.

محققان در این پروژه با بررسی‌های کامپیوتری همچنین دریافتند که تراکم ابرو‌ها می‌تواند صورت افراد را خشمگین یا خونسرد نشان دهد در حالی که آنها در حالتی میانه هستند.

سل می‌گوید: تنها با این یک تفاوت، حالت چهره متفاوت می‌شود. اما وقتی دو چهره با هم مقایسه می‌شوند، صورتی که ابروی کمتری دارد، قدرتمندتر دیده می‌شود.

سل می‌گوید: حالت خشم، تنها نشان شروع یک مخالفت نیست و هر حرکت و تغییر در چهره معنای خاصی دارد. ما با بررسی چهره‌های خشمگین حالت‌های خاصی را شناسایی کردیم که این موضوع، مطلب مهمی را به ما نشان داد: هر عنصر در چهره، برای کمک به قسمت‌های دیگر طراحی شده است.

تحقیقات گذشته نشان می‌داد که حالت روانی افراد را از چهره‌ی آنها می‌توان تشخیص داد اما حالا محققان نشان دادند که حالت برای تشخیص وضعیت روانی افراد نشانه‌های دیگری لازم است.


انتهای پیام/
برچسب ها: خشم ، خونسردی ، حالت چهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار