رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه حذف ثبت سفارش کالا را یک قدم اساسی و بزرگ در راستای تسریع در امور بازرگانی عنوان کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ کیوان کاشفی امروز گفت: حذف ثبت سفارش کالا، یک قدم اساسی و بزرگ در راستای تسریع در امور بازرگانی است.

وی ثبت سفارش را اهرمی در اختیار دولت برای کنترل میزان واردات به جز بخش تعرفه عنوان کرد و افزود: ثبت سفارش به شکلی که در ایران انجام می‌شود، تقریبا منحصر به فرد بوده و در هیچ جای دنیا برای واردات نیازی به طی این روند وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: در گذشته به دلیل پیوسته نبودن سیستم‌های آماری کشور و عدم دست‌رسی به اطلاعات دقیق واردات کالا و همچنین اعمال ممیزی بر مدیریت‌ واردات کالاها از ثبت سفارش استفاده می‌کردند.

وی معتقد است، با توجه به اینکه مدیریت سیستم گمرک کشور تمام اطلاعات و آمار به‌روز و قابل اتکا را دارد، در بحث واردات سیاست‌ها باید به سمت و سویی باشد که نیازی به محدود و ممنوع کردن میزان ورود یک کالا با ایجاد بوروکراسی اداری طولانی بر سر راه تولیدکننده و صادر کنندگان نداشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: کارهای کارشناسی زیادی در زمینه حذف ثبت سفارش انجام شده، اما هنوز به قطعیت نرسیده و درحال بررسی معایب و محاسن و انتخاب مسیر مناسب برای اجرایی شدن است.

برچسب ها: کرمانشاه ، سفارش ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.