مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری تهران از ارائه خدمات رایگان اتوبوسرانی به 55 مدرسه استثنایی همزمان با آغاز مهر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اخباری معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دومین جلسه ستاد استقبال از مهر که پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان پلیس راهور تهران بزرگ ، اورژانس، آتش نشانی، سازمان کنترل ترافیک و برخی دیگر از سازمان‌های مرتبط با این طرح در محل معاونت ترافیک شهرداری برگزار شد، با اشاره به تأکید شهردار تهران مبنی بر کیفی‌سازی فعالیت‌ها و پروژه‌های شهری علاوه بر کمیت آنها اظهار داشت: این موضوع در اجرای طرح‌‌های استقبال از بهار نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی از تهیه برگه‌های کنترل عملکرد و چک لیست‌های ارزیابی جهت بررسی فعالیت‌های مرتبط با استقبال از مهر به عنوان یکی از اقدامات نظارتی جدید شهرداری تهران نام برد و افزود: چک‌لیستهای دیگری نیز برای سازمانهای زیر مجموعه شهرداری مانند تاکسیرانی، اتوبوسرانی  تهیه شده که باید مطابق با فعالیت‌هایی که از جانب خودشان اعلام شده نسبت به ارزیابی آن اقدامات لازم را به انجام رسانند.
 
معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: البته ستاد بازرسی نیز وظیفه رسیدگی نهایی به تمامی تخلفات را برعهده خواهد داشت.

در ادامه اسماعیل‌بیگی نماینده سازمان تاکسیرانی فعالیت این سازمان را ارائه خدمات در دو بخش سرویس مدارس و خدمت رسانی به شهروندان دانست و اظهار کرد: جلسات مشترکی نیز در خصوص سرویس مدارس بین سازمان تاکسیرانی و‌ آموزش و پرورش استان تهران ، راهور تهران بزرگ صورت پذیرفته است.

* اتمام آموزش 8000 راننده سرویس مدارس تا پایان شهریور

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام مدیریت شهری مبنی بر آموزش 8000 راننده جهت فعالیت در سرویس مدارس تاکنون  2000 نفر از این رانندگان تحت آموزش قرار گرفته‌اند و آموزش سایر رانندگان نیز تا پایان شهریور ماه به اتمام خواهد رسید.

* افزایش 20 درصدی سرویس مدارس

اسماعیل‌بیگی نماینده سازمان تاکسیرانی از تهیه برچسب سرویس مدارس و نصب آن بر روی تمامی سرویس‌ها تا پایان شهریور به عنوان یکی دیگر از اقدامات این سازمان در آستانه بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش 20 درصدی سرویس مدارس به میزان سرویس‌های تحت پوشش سازمان تاکسیرانی به 60 درصد خواهد رسید.

اسماعیل‌بیگی ادامه داد: با توجه به فعالیت مرکز نظارت هوشمند بر تاکسیرانی کنترل و نظارت دقیق تاکسی‌ها و میزان فعالیت آنها قابل رصد بوده و هر گونه تخطی و عدم حضور قابل پیگیری خواهد بود.

سرهنگ سلطانیان نماینده پلیس راهور در این جلسه با اشاره به استقرار نیروهای راهور جهت کنترل سرویس مدارس و رانندگان اظهار داشت: بررسی نصب برچسب مرتبط با سرویس‌ها و نیز آیتم‌های عنوان شده از جمله مواردی است که در طرح استقبال از مهر از طریق نیروهای راهور کنترل خواهد شد.

وی یکی دیگر از موارد قابل اجرا از سوی پلیس راهور را در خصوص عدم اجازه فعالیت به اتوبوسها و خودروهای فرسوده به عنوان سرویس مدارس دانست و افزود: چرا که استفاده از اتومبیلهای فرسوده به دلیل ایمنی کمتر حادثه آفرین خواهد بود.

سرهنگ سلطانیان در ادامه از رفع گره ‌های ترافیکی به دلیل تجمع جمعیت در برخی مناطق نظیر میدان ونک، جناح، صادقیه به عنوان یکی دیگر از تمهیدات راهور در طرح استقبال از مهر یاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه این تجمع جمعیت در ساعات تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی بیشتر شده که به این منظور اقداماتی نظیر استقرار اتوبوسهای ویژه جهت کاهش تراکم جمعیت و جا بجایی مسافرین در این مناطق پیش بینی شده است.

در ادامه فتاحی مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران به آمادگی صددرصد سازمان کنترل ترافیک در طرح استقبال از مهر اشاره کرد و اظهار داشت: رفع قطعی دوربین‌های تقاطع‌ها ، بزرگراه‌ها و نصب سیستمهای کنترل سرعت از مهمترین اقدامات این سازمان است چرا که رصد لحظه به لحظه خودروها مانع از بروز حوادث خواهد شد.

وی از خرابی ناشی از نقص فنی خودروها به عنوان مهمترین عامل ترافیک در معابر و بزرگراه‌ها یاد کرد و افزود: متاسفانه عدم توجه به این موضوع نه تنها ترافیک سنگین را به همراه داشته بلکه مطابق آمارها عامل مرگ 60 درصد از حوادث جاده‌ای بوده و لازم است تمهیدات لازم در خصوص رفع نقص فنی خودروها همگام با اجرای سایر طرحهای استقبال از مهر صورت پذیرد.


* استقرار جرثقیل‌ها و خودروهای امدادی در معابر و بزرگراه‌ها


فتاحی مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه متاسفانه نقص و خرابی در خودروهای سنگین نظیر اتوبوسها و نیاز زمان بیشتر جهت جا بجایی آن افزایش مدت زمان ترافیک را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: حضور جرثقیل‌ها و خودروهای امدادی در معابر و بزرگراه‌ها از جمله اقدامات و تمهیدات در نظر گرفته شده جهت کاهش ترافیک هفته اول مهرماه است.

* کاهش خدمات اورژانس تهران در طرح استقبال از مهر ماه

نماینده اورژانس تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه اورژانس تهران در سال گذشته با استقرار 120 دستگاه در میادین و محورهای پر ترافیک خدمات لازم را به شهروندان ارائه نموده است ، افزود: به دلیل ریزش نیرو و کاهش پتانسیل‌های عملیاتی این تعداد به 100 دستگاه کاهش یافته است.

سنندجی مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی نیز در این جلسه با اشاره به فرسودگی 2000 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: قطعاً امسال شاهد میزان خرابی بیشتری در اتوبوس ها خواهیم بود که در صورت لزوم تمهیدات ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

* خدمات رایگان اتوبوسرانی به 55 مدرسه استثنایی از ابتدای مهرماه 

سنندجی در ادامه یکی دیگر از اقدامات شاخص اتوبوسرانی در طرح استقبال از مهر را ارائه خدمات رایگان به 55 مدرسه استثنایی همزمان با آغاز مهرماه عنوان کرد و افزود: دپوی اتوبوس در معابر پرتردد نیز از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در هفته اول مهرماه خواهد بود.
 
نماینده سازمان آتش نشانی در این جلسه نیز با اشاره به استقرار نیروهای عملیاتی از سی شهریورماه و دو روز پیش از بازگشایی مدارس در سطح مناطق شهر تهران اظهار داشت: آموزش دانش‌آموزان در یک هفته اول شروع مدارس در زمینه اطفا حریق و خطرهایی که آن‌ها را تهدید می‌نماید از جمله برنامه‌های این سازمان در راستای استقبال از مهر است.

وی تصریح کرد: با توجه به ارتباط دوربین‌های نصب شده در سطح شهر و ستاد فرماندهی امکان رصد حوادث میسر شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیروها جهت ارائه خدمات اعزام خواهند شد.
 
نماینده شرکت بهره برداری مترو نیز با اشاره به افزایش جا بجایی مترو همزمان با بازگشایی مدارس به تمهیداتی این سازمان در راستای اجرای استقبال از مهر افزود: ارائه خدمات رایگان مترو به دانش آموزان و دانشجویان همزمان با بازگشایی مدارس و نیز ارائه تخفیفات 50 درصدی کارت های اعتباری به این افراد از جمله اقدامات شاخص مترو است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ترافیک ، مترو ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار