دهها هزار نفر از حوثیها به خیابانهای پایتخت یمن آمدند و خواستار سرنگونی دولت شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی پرس تی وی گزارش داد، دهها هزار نفر از طرفداران حوثی با تظاهرات در خیابانهای صنعا پایتخت یمن اقدام اخیر دولت برای کاهش فقط پانزده درصدی بهای سوخت را محکوم کردند و دوباره خواستار سرنگونی دولت منصور هادی شدند. دولت یمن ژوئیه گذشته بهای سوخت را تقریبا دو برابر کرد که خشم عمومی را به همراه داشت.

یک تظاهرکننده گفت طرح منصور هادی رئیس جمهور یمن بی ارزش است زیرا به هیچ وجه شرایط زندگی مردم عادی را بهبود نمی بخشد.

شماری از نیروهای امنیتی نیز به صف تظاهرکنندگان پیوسته اند. آنها تاکید کردند از مردم و خواسته های آنها حمایت می کنند. آنها از رئیس جمهور و کسانی که در قدرت هستند خواستند سه خواسته اصلی تظاهرکنندگان را برآورده کنند.

بعدالحکیم عبدالله قوهیم سرهنگ ارتش و از تظاهرکنندگان گفت شماری از نیروهای امنیتی و ارتش در حمایت از مردم در این تظاهرات شرکت کرده اند تا خواستار سرنگونی دولت فاسد یمن شوند و فشار بیاورند تا بهای سوخت دوباره کاهش پیدا کند. ما همچنین خواستار اجرای دستاوردهای گفتگوهای آشتی ملی هستیم.

به عنوان سومین مرحله انقلاب مردم علیه فساد دولتی در یمن، حوثیها و هواداران آنها مناطق استراتژیک را فلج کرده و خیابانها را به روی رفت و آمد خودروها بسته اند. سازماندهندگان انقلاب مردمی تصمیم دارند از طریق مسالمت آمیز و با فشار بر دولت یمن، مسئولان را مجبور کنند به خواسته های مشروع مردم عمل کنند. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار