مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت:اجرای ٢٣٠ کیلومتر خط لوله ٥٦ اینچ نهم سراسری، علاوه بر افزایش پایداری انتقال گاز در مرکز، غرب و شمال غرب کشور، زیرساختهای لازم را برای صادرات گاز به اروپا نیز فراهم می کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، علیرضا غریبی اظهار داشت:در حال حاضر ورقهای ٢٣٠ کیلومتر از خط ٥٦ اینچ نهم سراسری، حدفاصل میاندوآب تا دهکلان تامین شده و پس از تبدیل به لوله، عملیات اجرایی نصب آن آغاز می شود.
 
علیرضا غریبی افزود: با تکمیل خط نهم سراسری، ١١٠ میلیون متر مکعب به ظرفیت انتقال گاز کشور افزوده می شود.
 
وی تصریح کرد: این خط لوله سراسری، ١٧ ایستگاه تقویت فشار دارد و مقدمات قانونی برای مناقصه ٥ ایستگاه تقویت فشار گاز آن نیز انجام شده است.
 
وی با بیان این که خط نهم سراسری ماهیت صادراتی دارد، خاطرنشان کرد: این خط لوله هزار و ٨٠٠ کیلومتری از عسلویه آغاز می شود و پس از گذر از مرکز، غرب و شمال غرب تا مرز بازرگان امتداد می یابد و ماهیت آن افزایش توان صادرات گاز کشور است.
 
وی ادامه داد: یک انشعاب ٢٠٠ کیلومتری نیز از بیدبلند به پتاوه احداث می شود.
 
به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، در حال حاضر طراحیهای اولیه خط نهم سراسری انجام شده و طراحی مهندسی آن نیز در دست اجرا بوده و احداث ٢٣٠ کیلومتر از آن در دستور کار قرار گرفته است که عملیات اجرایی آن تا پایان سال ٩٤ به اتمام می رسد.
 
غریبی تاکید کرد: به دلیل این که این خط از مرکز، غرب و شمال غرب کشور عبور می کند، علاوه بر ماهیت افزایش توان صادرات در پایداری انتقال گاز مرکز کشور نیز تاثیر دارد.
 
به گزارش شانا، خط نهم سراسری که در غرب کشور و موازی با خط ششم سراسری گاز قرار دارد، گاز را از منطقه عسلویه دریافت و پس از گذر از استان خوزستان آن را به مرز بازرگان می رساند و شرایط را برای صادرات گاز از خاک ترکیه به اروپا فراهم می کند.
 
بر پایه این گزارش، برای این خط لوله سراسری، ١٧ ایستگاه تقویت فشار در نظر گرفته شده است تا انتقال گاز با پایداری هرچه بیشتر انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار