رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه هفته جاری راهبرد این کشور را در مورد مقابله با داعش اعلام می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه اعلام کرد چهارشنبه طرح اقدام خود را برای مبارزه با داعش ارائه خواهد کرد. وی تاکید کرد اعزام نیروهای زمینی آمریکایی را پیش بینی نمی‌کند و قصد ندارد " معادل جنگ عراق" را علیه داعش به راه اندازد.

رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه ان بی سی نیوز که یکشنبه پخش شد گفت: مشکل دولتهای سنی که اکثر آنها دوستان ما هستند، ایران نیست. بلکه افراط گرایی سنی است که اکنون به شکل داعش درآمده است.

وی افزود: مرحله آینده اکنون وارد شدن در اقدام عملی است . من سه شنبه با شماری از رهبران  کنگره دیدار خواهم کرد . و چهارشنبه سخنرانی خواهم کرد و توضیح خواهم داد که طرح اقدام ما چگونه است.وی  گفت: از اعزام سربازان آمريکايی به منطقه حمايت نمی کند. اعزام سربازان‌آمريکايی به سوريه که برخی از منتقدان وی پيشنهاد کرده اند اشتباهی عميق خواهد بود.
اوباما اضافه کرد: يکی از چالش های ما و متحدان ميانه روی ما در جهان عرب، مهارتی است که دولت اسلامی عراق و شام در کسب حمايت از جوانان در منطقه و از طريق وب نشان داده است. آمريکا با شرکای منطقه ای خود مانند عراق و نيروهای کرد و شورشيان سوريه برای کاستن از ظرفيت های اين گروه تروريست کار خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این مصاحبه تأکید کرد؛ آمريکا شورشيان داعش را هر جا که باشند تعقيب خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا این سخنان را پس از بازگشت از نشست ناتو در ولز بیان کرده است. اوباما همچنین از تاخیر در تصویب طرح اصلاح قوانین مهاجرت دفاع کرد.

باراک اوباما در گفتگو با "چاک تاد" مجری ان بی سی نیوز درباره تاخیر در طرح اصلاح قوانین مهاجرتی از تصمیم خود در به تاخیر انداختن این طرح دفاع و تاکید کرد افزایش شمار کودکان مهاجر بدون همراه در مرز آمریکا با مکزیک در تابستان ، سیاست این مسئله را تغییر داد.

اوباما گفت واقعیت این است سیاست ما در اواسط تابستان تغییر کرد. من می‌خواهم وقت بیشتری را روی این طرح بگذارم . من همچنین می‌خواهم مطمئن شوم که مردم درک می‌کنند که چرا ما داریم این کار را انجام می‌دهیم، مردم باید بفهمند که چرا این کار درستی برای مردم آمریکاست و چرا این کار درستی برای اقتصاد آمریکاست. 

اوباما همچنین انتقادات مبنی بر اینکه تاخیر در این طرح تاکتیکی سیاسی بوده است تا موقعیت دموکراتها در انتخابات میاندوره ای کنگره تقویت شود، رد کرد. اوباما افزود حرف من این است که این کار به نفع کشور است. اما اگر مردم واقعیت و ضرورت آن را درک کنند ، موثرتر و باثبات تر خواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار