سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا به رخشان بنی اعتماد کارگردان فیلم قصه‌ها به خاطر بردن جایزه جشنواره فیلم ونیز تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ در پی اختصاص جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم ونیز به فیلم قصه‌های رخشان بنی اعتماد آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا به وی تبریک گفت.

بنا بر این گزارش؛ جشنواره‌ی ونیز امسال با یک فیلم افتضاح از محسن مخملباف افتتاح شد و در اختتامیه‌ی آن یکی از شلخته ترین فیلم‌های دنیا جایزه‌ی بهترین سناریو را گرفت.

برای کسی که (قصه‌ها)ی بنی اعتماد را دیده و نیم میلیمتر انصاف در متر و معیار‌هایش وجود داشته باشد، جای هیچ شکی باقی نیست که جایزه‌ی بهترین فیلم نامه به چنین کار ضعیفی هیچوقت بدون غرض‌های خصمانه‌ی سیاسی داده نمی‌شد.

قصه‌های بنی اعتماد را حتی یک بچه مدرسه‌ای هم قصه نمی‌داند چه برسد به فستیوالی که سال‌هاست خود را مکتبی مستقل در سینمای دنیا معرفی کرده، اما امسال قدیمی ترین جشنواره سینمایی دنیا، بهترین جایزه فیلم نامه نویسی اش را به بدترین داستان ایرانی داده و درباره‌ی اینکه قضیه چطور به اینجا رسید، باید گفت قصه های واقعی پشت پرده اتفاق افتاده اند نه روی پرده و برای رسیدن به یک درک واقعی از موضوع، باید سراغ قصه های واقعی یا همان (واقعیت قصه ها) برویم.

متن کامل گزارش باشگاه خبرنگاران در این مورد را اینجا بخوانید.

"قصه‌ها" بابت سیاه‌نمایی ایران جایزه گرفت/ وزیر ارشاد: چرا فیلم "قصه‌ها" مجوز ساخت گرفت؟! + فیلم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
متاسفم برای این قبیل هنرمندها که ادعای ایرانی بودن میکنند اما با قلم و با هنرشان بر ضد ایران قلم میزنند و فیلم میسازند. شماها خارجی تر از خارجیها هستید.ننگ بر شما
United States of America
ایرانی
۱۸:۵۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
کاملا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۱۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
اینکه این جایزه ها با هدف سیاسی به فیلمهای ما داده میشه که شکی نیست فقط زورم از این میاد که آدم بهتر از این نبود که تبریک بگه؟!!
Iran (Islamic Republic of)
راز نسبيت
۱۲:۱۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
با سلام،وقتي جايزه نوبل با آن قدمت وارزش، سياسي ميشود و جايزه صلح آن در دست كساني قرارميگيردكه نه تنها قدرت تشخيص و معني صلح واقعي را درك نميكنند بلكه حتي در روابط خانوادگي خودنيز مشكل دارند! بقيه جشنواره ها و فستيوالها كه جاي خود دارد!!