به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛علی محمد نوریان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی درباره نوسازی ناوگان هوایی
گفت: نوسازی ناوگان هوایی آنطوری که ما فکر می کردیم و برنامه ریزی شده
بود ، عمل نشد زیرا در رابطه با لوازم یدکی ، یک بخش هایی آزاد شد و آمد و
برای تعدادی از هواپیماها کمک بود ولی یک بخش هایی هنوز در جریان کار
اداریست که به ما پاسخ منفی نداده اند اما در عمل هم اتفاقی نیفتاده و
اقلامی دریافت نشده است که به صورت کلی به نظر می رسد شرایط به سمت مثبت
است
وی با بیان اینکه تا الان 10 فروند هواپیما وارد شده است که
معادل 2800 صندلی پروازی است ، افزود : ما در تعمیرات و نوسازی ناوگان
هوایی تمام تلاش و سعی خود را می کنیم تا انشاء الله پرواز های ایمن و
مطمئنی داشته باشیم که در بعضی از اوقات ، تاخیرهایی پیش می آید و مردم
عزیزمان از این باب معطل می شوند و برایشان مشکلاتی پیش می آید که باید با
درک شرایطی که مطمئن هستیم درک می کنند ، بپذیرند که این تاخیرها به خاطر
سلامت خودشان است و ما نمی گذاریم هیچ هواپیمایی که مشکل کوچکی داشته باشد ،
به خاطر اینکه تاخیر نداشته باشد ،پرواز کند
این مقام مسئول تشریح
کرد : یعنی هواپیمایی کشوری ما نظارت دقیق دارد و ایرلاین ها و شرکت های
هواپیمایی در بخش های کنترل کیفیت و بخش های ایمنی و فنی نظارت دقیق دارند
که البته به هر حال اداره کردن صنعت و داشتن پرواز های مطمئن و ایمن کار
بسیار سختی است و نظارت همین عزیزان در شرکت های هواپیمایی در بخش های
مختلف مثل فرودگاه و هواپیمای کشوری و ... انجام می شود
نوریان در
پاسخ به این سوال که ایرباس های فرسوده A300 از سری های B2 و B4 و بوئینگ
های 727 و 747 فرسوده در هفته های گذشته ساعت ها تاخیر داشته اند و چرا این
هواپیماها که در اکثر ایرلاین های درجه 1 و 2 جهان کنار گذاشته شده اند ،
در ناوگان هوایی استفاده می شوند ، بیان کرد : در حال حاضر یک تیمی مجددا
این هواپیماها را برسی می کند که البته سلامتی هواپیما خیلی به عمرش بستگی
ندارد و به انجام به موقع تعمراتش و تعویض قطعات و سرویس دهی آن بستگی دارد
که این موارد تامین کننده سلامت هواپیما است
قائم مقام وزیر راه و
شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی تصریح کرد : در نتیجه این هواپیماها
توسط سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان بخش حاکمیت و و نظارت ، دقیقا تحت
برسی مجدد است و هر هواپیمایی که اشکالاتی داشته باشد و نتواند پرواز ایمنی
را انجام دهد ، مطمئنا از دوره خارج می شود و به کار گرفته نمی شود
وی
افزود : بر اساس قاعده فنی ،یکسری دستورالعمل ها و چکنویس ها و کارهای فنی
است که متخصصین ما چه در ایرلاین ها و چه در بخش کنترل کیفی ایرلاین ها و
چه در سازمان هوایی کشوری با بازرسی استاندارد ، این نظارت ها را دارند و
به محض اینکه اشکالی باشد ، از پرواز هواپیما جلوگیری می کنند که گاهی این
نارسایی ها و تاخیر ها به خاطر همین مسائل است که مردم مطمئن باشند در حد
توانمان اجازه نمی دهیم هواپیمایی که دارای اشکال باشد ، پرواز کند.
منبع:
رسانه الکترونیکی تابش کوثر