مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: جنایت‌هایی که بر مردم بی‌گناه فلسطین می‌رود، خشونت نهادینه شده‌ای را نشان می‌دهد که کلید واژه آپارتاید وزنی در مقابل آن ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "علی‌اکبر ولایتی" مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری ظهر امروز طی سخنانی در همایش بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین با اشاره به نقض حقوق اولیه فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی گفت: جنایت‌هایی که بر مردم بی‌گناه فلسطین می‌رود، خشونت نهادینه شده‌ای را نشان می‌دهد که کلید واژه آپارتاید وزنی در مقابل آن ندارد.  
 
وی با اشاره به پیروزی اخیر مردم غزه بر دشمن صهیونیستی اظهار داشت: در طی پنجاه روز مقاومت اخیر فلسطینیان بیش از 58 هزار مرتبه منطقه کوچک اما متراکم غزه مورد حمله و بمباران صهیونیست‌ها قرار گرفت.  
 
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه حمایت جهان اسلام از مقاومت غزه یک ضرورت کارساز است، بیان داشت: علمای جهان اسلام به نمایندگی از نخبگان کشورهای اسلامی در این همایش گردهم آمده‌اند تا موضع جهان اسلام را در حمایت از مقاومت فلسطین اعلام کنند.  
 
وی ادامه داد: امروز در سراسر جهان یک حقیقت روشن شده است و آن این است که رژیم صهیونیستی یک رژیم نامشروع و خطرناک است و این مطلبی است که بزرگان جهان اسلام از ابتدای اشغال فلسطین به آن اشاره کرده‌اند.  
 
ولایتی با اشاره به اینکه همواره یکی از تکیه‌گاه‌های سخنان امام راحل و خلف صالح ایشان امام خامنه‌ای مسئله فلسطین است تصریح کرد: سخن امت اسلام این است که فلسطین متعلق به فلسطینیان است و ادامه اشغال این کشور خطری عمده برای صلح و امنیت جهانی است.  
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه همه راه حل‌هایی که غربی‌ها تاکنون برای حل مسئله فلسطین ارائه کرده‌اند غلط و ناموفق بوده است اظهار داشت: همچنان که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند ما راه حلی عادلانه و دموکراتیک را برای حل مسئله فلسطین پیشنهاد کرده‌ایم و آن این است که همه ساکنان سرزمین فلسطین و همه فلسطینیانی که از سرزمینشان رانده شده‌اند اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی در یک همه پرسی شرکت کنند و ساختار نظام سیاسی این کشور را انتخاب کنند.  
 
وی ادامه داد: همه فلسطینیانی که سالها رنج آوراگی را تحمل کرده‌اند باید به کشور خود بازگردند و در این همه پرسی شرکت کنند.  
 
ولایتی تحقق هدف فوق را در گرو کنارگذاشتن اختلاف نظرهای سیاسی در میان دولت‌های اسلامی دانست و بیان داشت: همه کشورهای اسلامی باید به کمک مظلومان فلسطینی بپردازند و آنها را از چنگال گرگ صهیونیست نجات دهند.  
 
مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در ادامه فراهم کردن امکانات حیاتی برای مردم غزه و اتخاذ عکس‌العمل در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیست را وظیفه اساسی جهان اسلام نسبت به مردم فلسطین دانست و اظهار داشت: ابراز انزجار از حامیان رژیم صهیونیستی و تجهیز و تسلیح گروه‌های مقاومت در سراسر فلسطین اعم از باریکه غزه و ساحل غربی رود اردن یک اصل مهم است.  
 
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به ضرورت تسلیح کرانه باختری گفت: کسانی که به سرنوشت فلسطین علاقه‌مند هستند اگر می‌خواهند برای مردم مظلوم این کشور کاری کنند باید به تجویز و تسلیح همه فلسطینیان است.  
 
ولایتی اظهار داشت: با نگاهی به تحولات پیش‌رو و تغییر برخی معادلات در منطقه در می‌یابیم که اقتدار مقاومت افزون شده است و هژمونی منطقه از جبهه استکبار به سوی جبهه مقاومت اسلامی در حرکتند.  
 
وی ادامه داد: این تغییر در نظم نوین منطقه‌ای با نقش‌آفرینی از سوی علمای اسلامی می‌تواند مسیر میل به مردم سالاری دینی را هموار کند.  
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گریزی هم به رشد افراطی‌گری در برخی از مناطق جهان اسلام زد و تصریح کرد: کارهای افراطیون و کشتن مردم بی‌گناه چه سنی و چه شیعه مورد نفرت و انزجار مسلمانان واقعی است و امت اسلامی از این نوع وحشی‌گری‌ها بیزار است.  
 
وی ادامه داد: با ارزیابی دقیق متوجه می‌شویم که پشت سر این افراطی‌گری‌ها توطئه برخی کشورهای غربی و مشخصا آمریکایی‌ها در سطح بین‌الملل و صهیونیست‌ها در سطح منطقه است.  
 
مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری به سکوت تکفیری‌ها در برابر حمله صهیونیست‌ها به مردم مظلوم فلسطین اشاره کرد و بیان داشت: زمانی که مردم مظلوم غزه زیر بمباران صهیونیست‌ها بودند تکفیری‌ها حتی یک گلوله هم به سمت صهیونیست‌ها شلیک نکردند و زمانی که از آنها سوال می‌شد که چرا به دفاع از مسلمانان فلسطینی نمی‌پردازید می‌گفتند مأموریت ما این نیست و درست می‌گفتند چون مأموریت آنها ایجاد تفرقه در جهان اسلام است.  
 
ولایتی رمز موفقیت مسلمانان را وحدت در برابر دشمن مشترک صهیونیستی و آمریکا دانست و تصریح کرد: این گروه‌های افراطی که در نقاط مختلف جهان اسلام یک مرتبه مانند قارچ می‌رویند و انواع جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند در ابتدای امر مورد حمایت کشورهای غربی هستند.  
 
وی ادامه داد: پس از آنکه جنایت‌های تکفیری‌ها آشکار می‌شود غربی‌ها به ظاهر از حمایت دست برمی‌دارند و با شکستن مرزهای کشورهای اسلامی به مبادله با این گروه‌های افراطی می‌پردازند.  
 
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با انتقاد از مداخلات و حملات گاه و بی‌گاه و بدون مجوز آمریکایی‌ها به کشورهای اسلامی به اسم مقابله با گروه‌های افراطی اظهار داشت: در پاکستان هواپیماهای آمریکایی بدون اجازه منطقه وزیرستان و مناطق دیگر را بمباران می‌کنند و در عراق هم به اسم مقابله با داعش چنین کاری را انجام می‌دهند و این چنین امنیت مرزهای کشورهای اسلامی را می‌شکنند و حریم ملت‌ها را زیرپا می‌گذارند و به تمامیت ارضی کشورها تعدی می‌کنند اینکه کشورهای اسلامی عرصه جولان هواپیماهای آنها است.  
 
ولایتی در پایان تکفیری‌ها را مزدوران بیگانه و جاده صاف‌کن دخالت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و تضعیف کشورهای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: رشد تکفیری‌ها بخشی از توطئه بزرگ است که باید آن را شناخت و با آن مقابله کرد.  

انتهای پیام/

برچسب ها: حمایت ، مقاومت ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار