نوبخت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

رد دیونی‌ها بازپس گرفته نمی‌شوند / مذاکره برای رفع توقف فاینانس چین

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: واگذاری‌هایی که تاکنون بابت رد دیون بود، بازپس گرفته نخواهد شد.

نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در پاسخ به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص بازپس‌گیری بنگاه‌های رد دیون شده گفت: این عمل ضد خصوصی سازی است و راهکار دولت این است که از این پس خصوصی‌سازی‌ها در مسیر اصل 44 باشد.

وی افزود: به واگذاری سهام شرکت های دولتی بابت رد دیون اعتقادی نداریم چرا که این عمل مخالف خصوصی سازی است.

نوبخت افزود: اگر قرار است مطالبات بخش های مختف را بدهیم باید بنگاه ها را در بازار واقعی و به بخش خصوصی واگذار کنیم و از منابع حاصل تعدیل بدهی را انجام دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، گفت: آنچه که در خصوص بانک‌ها و بنگاهداری آنها اتفاق افتاده از همین موضوع نشات گرفته چرا که کارخانجات ناتمام یا تمام شده را به شیوه‌ای ناکارآمد به این بخش واگذار کردند.

وی تصریح کرد: با این سیاست موافق نیستیم و بدنبال واگذاری واقعی به بخش خصوصی هستیم.

* مذاکره ویژه روحانی برای رفع توقف فاینانس چین

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مشکل توقف فاینانس چین در چه وقت حل می‌شود؟ گفت: برای حل مشکل توقف فاینانس چین به یک مفاهمه جدید نیازمندیم که در حال مذاکره و حل مشکل هستیم.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، با اشاره به اینکه مشکل فاینانس چین در جریان سفر رئیس جمهور به اجلاس شانگهای مورد بررسی قرار خواهد گرفت افزود: قرار است رئیس جمهور کشورمان و چین راه‌حل‌های این مشکل را بررسی کنند.

* قوانین، شرط لازم برای حضور بخش خصوصی است اما کافی نیست

نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه وجود قوانین و مقررات برای استفاده از بخش خصوصی در اقتصاد شرط لازم اما کافی نیست گفت: بخش خصوصی با درایت و هوشمندی رویکرد دولت را تحت مداقه قرار می‌دهد و علاوه بر بستر قانونی اراده برای این همکاری نیز برای بخش خصوصی مهم است.

وی با اشاره به اینکه دولت با پرداخت بدهی پیمانکاران سعی بر آن دارد تا نشان دهد بر تعهداتش پایبند است افزود: تا پایان سال گذشته 21 هزار میلیارد از بدهی پیمانکاران پرداخت شد در حالی که تنها 77 درصد بودجه کشور تحقق پیدا کرده بود.

نوبخت تصریح کرد: اعتبار پروژه‌های عمرانی، استانی و ملی 3.7 برابر نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: در این نشست از عموم پیمانکاران دعوت شده تا به تکمیل پروژه‌های عمرانی زیر 50 درصد بپردازند.

نوبخت گفت: خروج از شرایط تحریم بدون استفاده از امکانات داخلی امکان پذیر نیست و امیدواریم با کمک بخش خصوصی کشور را بسازیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: نوبخت ، رئیس جمهور ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار