رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست ISC گفت : ایجاد چنین رصد خانه ای شرایط وبستر مناسب جهت سیاستگذاری را فراهم می کند.

جعفر مهراد، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست ISC در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت : طی  دعوت پژوهشگاه شاخص پژوه از این پژوهشگاه بازدید و رصدخانه علم و فناوری این مرکز تحقیقاتی را در اصفهان افتتاح شد. 

وی درخصوص این رصد خانه افزود : رصدخانه های علم و فناوری در دید بانی، پایش و رصد علم و فناوری و نیز ارزیابی و تحلیل سیاست ها در این حوزه نقش مهمی ایفا می کنند چنانچه در کشورهای پیشرفته جهان تعدادی از  رصدخانه های علم و فناوری به جمع آوری، پردازش ایده ها و تحلیل و پیش بینی روندهای علم و فناوری در قالب آینده پژوهشی اهتمام دارند. 
  
مهراد تصریح کرد : کشورهایی مانند کانادا، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و هلند در حوزه علم و فناوری رصدخانه های مهمی تاسیس کرده اند و سازمان هایی مانند سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی و نیز یونسکو از تاسیس رصدخانه های علم و فناوری حمایت می کنند. 
  
وی خاطرنشان کرد : اطمینان دارم تاسیس رصدخانه علم و فناوری در پژوهشگاه شاخص پژوه با گردآوری اطلاعات و آمار اولیه و با تجزیه و تحلیل روندهای علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران شرایط و بستر مناسبی را برای سیاستگذاری علم و فناوری فراهم خواهد آورد. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.