موزه حقوق بشر در کانادا با محوریت موضوعاتی چون صلح و آرامش از 29 شهریور آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت نت نیوز؛ موزه کانادایی حقوق بشر(CMHR) از 20 سپتامبر پس از یک دهه برنامه‌ریزی و گفتگو، به طور رسمی در وینی پگ (مانیتوبای کانادا) آغاز به کار خواهد کرد.  
 
این بنای 351 میلیون دلاری که توسط "آنتوئین پرداک" طراحی شده شامل یک گالری 47 هزار فوت مربعی و یک "برج امید" مجلل است. "پرداک" پیش از طراحی این بنا، موزه هنر "تاکما" و مدکز هنرهای "نلسون" را نیز طراحی کرده است.  
 
ساخت بنای این موزه پروسه‌ای پرهیاهو داشته، برنامه‌ریز و بانی اصلی این موزه "ایزی آسپر" در سال 2003 به طور ناگهانی مود و پس ازآن بحث‌های دنباله‌داری برای برپایی این موزه جریان گرفت. 

بومی‌های کانادایی به خاطر عدم برپایی این موزه اعتراض کرده و این انهدام فرهنگی را یک نسل‌کشی خواندند.  
 
ماه گذشته "CMHR" یا "موزه کانادایی حقوق بشر" بالاخره مضمون نمایشگاه‌های اصلی موزه خود را در رسانه‌ها اعلام کرد و گفت گالری‌های این موزه بر روی موضوعات حقوق بشر، چشم اندازها و مردمان بومی کانادا و تمرکز دارد. 

نمایشگاه‌های موزه برای اولین بار داستان‌های زندگی افرادی همچون علی سعید از اتیوپی که برای دفاع از حقوق بشر ایستادگی کردند را بازگو می‌کند. 

اولین نمایشگاه موقتی این موزه بر موضوع "آرامش" تمرکز دارد و همراه با بازگشایی این موزه از 20 سپتامبر برابر با 29 شهریور ماه آغاز به کار خواهد کرد. 


انتهای پیام/ اس
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار