با تحریمهای جدیدی که علیه روسیه توسط اتحادیه اروپا اعمال میشود این کشور اعلام کرده که به فکر بستن پروازهای بین المللی در فضای هوایی روسیه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست، دیمتری مدودف نخست وزیر روسیه در کل فقط به خطوط هوایی غرب اشاره کرده ولی در واقع محدودیتهایی از این دست تا بخش زیادی خطوط هوایی اروپا را تحت تاثیر قرار می دهد که پرواز های مستقیم به آسیا را انجام می‌دهند. 

سخنان مدودف در روز دوشنبه در روزنامه تجاری "ودوموستی" به این صورت نقل شده : " ضرورت عبور از فضای هوایی روسیه میتواند بسیاری از خطوط هوایی در حال منازعه را ور شکست کند."

اما با توجه به اهمیت فضای هوایی روسیه آیاممکن است چنین اقدامی اتفاق بیفتد؟

تحریم خطوط هوایی غرب میتواند مشکل جدی را برای کشورهای غربی ایجاد کند چرا که روسیه پهناورترین کشور دنیاست و بین آسیای شرقی و اروپا قرار دارد. با این وجود چنین تحریم هایی میتواند واکنشهای تند سیاسی را نیز برای روسیه ایجاد کند. 

اطلاعات ارائه شده به  worldviews توسط سایت  flightradar.com در اول سپتامبر حاکی از این است که در حقیقت خطوط هوایی اروپا و امریکا  در اکثر پروازهای خارجی روی آسمان روسیه مورد استفاده قرار میگیرند. خطوط هوایی که بیشتر در پی این تحریمها ممکن است متاثر شوند در نقشه زیر با رنگ قرمز مشخص شدند.



این اولین بار نیست که روسیه برخی خطوط هوایی را تحریم کرده . در سال 2007 روسیه شرکت لوفتانزا را از پرواز در فضای هوایی این کشور منع کرد و لوفتانزا پرواز خود را به قزاقستان منحرف کرد ولی در نهایت تسلیم شده و دوباره به سوریه تغییر جهت داد. 

بزرگترین خطوط هوایی که از روسیه می‌گذرند

در حقیقت منحرف ساختن پروازها چیزی است که اروپایی ها تجربه ان را داشته اند . پیشتر نیز روسیه تمام  خطوط هوایی خارجی را مجبور ساخته بود تا در مسکو فرود آیند .

بسیاری از شرکتهای خطوط هوایی خارجی مسافتی که 20 درصد طولانی تر بود را انتخاب کردند تا از پرواز در فضای هوایی مسکو خودداری کنند. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار