روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی ضمن اشاره به گفت‌وگوهای ایران و روسیه و پیامدی که ممکن است به تحریم‌های ضد ایرانی لطمه وارد کند، نوشت که ایران بدون رسیدن به توافق هسته‌ای هم می‌تواند در مقابل تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب ایستادگی کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  روزنامه  نیویورک‌تایمز در گزارشی همکاری‌های جدید ایران و روسیه را اقدامی برای ضربه به سازمان تحریم‌ها دانسته است.

این روزنامه آمریکای همچنین از قول برخی کارشناسانی که مذاکرات هسته‌ای را دنبال می‌کنند گزارش داده ایران حتی در صورت عدم موفقیت در کسب توافق هسته‌ای هم می‌تواند در برابر تبعات آن تاب بیاورد.

"بیژن نامدار زنگنه" وزیر نفت ایران و "الکساندر نواک" وزیر انرژی روسیه روز سه‌شنبه پس از مذاکره برای ارائه نتایج جلسه در جمع خبرنگاران در کنفرانسی خبری حاضر شدند.

 مراسم اختتامیه یازدهمین کمیسیون دائمی همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه با این نشست خبری آغاز شد و قرار است با امضای سند همکاری بین دو کشور به اتمام برسد.

وزیر نفت ایران با بیان اینکه روسیه ظرفیت‌های بزرگی در شاخه‌های مختلف نفت، گاز، برق، فنی و تکنولوژی و همین‌طور تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز ایران دارد، گفت: هم در اجرای پروژه‌ها می‌توانیم همکاری داشته باشیم و هم در مورد ورود و صدور کالاها و خدمات می‌توانیم همکاری کنیم.

نیویورک‌تایمز با بیان اینکه ایران با مذاکره با روسیه "سیگنال تازه‌ای ارسال کرد مبنی بر اینکه به دنبال بی‌اثر کردن تحریم‌های غرب" است، مدعی شده است که این گفت‌وگوها بر تردیدها نسبت به پیشرفت دور تازه مذاکرات هسته‌ای با گروه موسوم به 1+5 که هفته آینده پیش از آغاز مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود، افزوده است.

به نوشته نیویورک‌تایمز، همکاری‌های اقتصادی تهران با روسیه می‌تواند موجب کاهش اثرگذاری تحریم‌ها شود. در همین راستا، روز سه‌شنبه آفریقای جنوبی نیز که زمانی از مشتریان نفت ایران بود، اعلام کرد پس از مذاکرات با تهران، امیدوار شده است که بتواند ظرف سه ماه آینده واردات نفت از ایران را از سر گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار