پدیدار در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

سازندگان تجهیزات نفتی به حمایت دولت نیاز دارند/ خروج رکود تورمی با حفظ سرمایه ملی در کشور

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با تاکید براینکه مابه هیچ‌وجه از دولت کمک نمی‌خواهیم بلکه نیاز به حمایت داریم گفت: حمایتی که از سوی دولت و معاونت ریاست جمهوری از سازندگان تجهیزات نفتی می شود می تواند با حفظ سرمایه ملی، کشور را از رکود تورمی نجات دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران رضا پدیدار رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در مراسم امضا موافقت نامه همکاری بین ستاد توسعه فناوری و نواوری صنعت نفت و ذغال سنگ و انجمن استصنا در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در رابطه با امضا این موافقت نامه چقدر می‌تواند به توسعه صنعت نفت کمک کند، اظهار داشت: انجمن سازندگان تجهیزات نفتی در راستای هدف گذاری که با شروع دولت یازدهم زمینه را برای مشارکت اعضا فراهم کرده به طوری که اعضا ان را مورد توجه قرار دادند تا از ظرفیت قانونی در کشور بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: امروز به این نتیجه رسیدیم که تعامل خود را با بسیاری از شرکت‌های پشتیبانی با نفت و گاز افزایش دهند

پدیدار با اشاره به اینکه اقتصاد کشور یک اقتصاد نفتی است افزود:اگر امروز شاهد رکود در کشور هستیم بخاطر صنعت نفت نفت بوده، بنابراین اگر می خواهیم کشور را از رکود خارج کنیم باید به صنعت نفت و گاز کشور توجه بیشتری شود.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از نهادهای اصلی در کشور است، بایستی شرکت‌های تولیدکننده از تمام ظرفیت‌های محدودخودشان به خلق انرژی و توجه به تولید بهینه کمک نمایند.حوزه‌ی معاونت علمی و فناوری سبقه‌ی تاریخی در صنعت نفت دارد، بنابراین می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

پدیدار افزود:حمایت به مفهوم کمک نیست بلکه از تمام ظرفیت و امکاناتی که قانون فراهم کرده استفاده کنیم،سازندگان تنها به حمایت دولت نیاز دارند.

وی اظهار داشت: این توانایی که امروز در شرکت‌های عضو انجمن سازندگان به وجود آمده است سبب شده که حضور شرکت‌ها از مرز 600شرکت عبور کند به طوری که امروز این ظرفیت از بخش نیروی جوان تشکیل شده است.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تاکید کرد: بایستی این سرمایه ملی را در کشور حفظ کنیم حمایتی که از سوی معاونت ریاست جمهوری می‌شود می‌تواند سرمایه ملی را برای کشور حفظ کرده و کشور از رکود تورمی خارج می‌کند.

پدیدار خاطر نشان کرد:مابه هیچ‌وجه از دولت کمک نمی‌خواهیم بلکه نیاز به حمایت داریم،بنابراین با امضای این تفاهم نامه می‌توانیم شاهد نواوری و شکوفایی در شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان داخلی باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار